Rower miejski: Jest sukces, a teraz będą likwidować...

    Rower miejski: Jest sukces, a teraz będą likwidować wypożyczalnie?

    Malwina Gadawa

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Firma Nextbike, która zarządza Wrocławskim Rowerem Miejskim podsumowała trzeci sezon rowerowy i cały pilotażowy projekt. Tomasz Wojtkiewicz zarządzający firmą uważa, że Wrocławski Rower Miejski okazał się sukcesem. Podobnie myśli Daniel Chojnacki, oficer rowerowy z wrocławskiego magistratu. Przypomnijmy, że miasto chciało sprzedać Wrocławski Rower Miejski. Nie udało się, więc teraz urzędnicy poszukają firmy, która będzie nim zarządzać.
    Tomasz Wojtkiewicz gratuluje 50-tysięcznemu użytkonikowi Wrocławskiego Roweru Miejskiego

    Tomasz Wojtkiewicz gratuluje 50-tysięcznemu użytkonikowi Wrocławskiego Roweru Miejskiego ©Malwina Gadawa

    Z Wrocławskiego Roweru Miejskiego, od czasu jego powstania, czyli od czerwca 2011 roku skorzystało 8 procent mieszkańców Wrocławia. To ponad 465 tysięcy wypożyczeń i ponad 50 tysięcy użytkowników. Szczęśliwą osobą, która była 50-tysięcznym użytkownikiem WRM był Maciej Miśta. Otrzymał specjalną koszulkę i złotą kartkę użytkownika.

    Na początku było 17 stacji zlokalizowanych głównie w centrum miasta i blisko ośrodków akademickich. Kolejne 18 ufundowali sponsorzy. W sumie 200 rowerów.

    - W szczycie sezony każdy rower był wykorzystywany nawet 8 razy dziennie. Ludzie przesiedli się na rowery przede wszystkim dlatego, żeby szybko przemieścić się z jednego do drugiego miejsca - mówi Tomasz Wojtkiewicz z firmy Nextbike.

    Maksymalna kwotą, którą wydał jeden użytkownik w ciągu trzech lat to 290 złotych. 79 procent przejazdów mieściło się w ramach bezpłatnych 20 minut. kolejnych 13 procent trwało powyżej 20 minut, ale nie dłużej niż godzinę.

    Najpopularniejsze trasy to akademiki Wittiga - Politechnika, Galeria Dominikańska-Pasaż Grunwaldzki, Politechnika B4-Wittiga Akademiki.

    Użytkownicy wypożyczali rower średnio 9 razy, na czas 24 minut. Średni dystans to 1,6 kilometra.

    CZY Z WROCŁAWIA ZNIKNIE 18 STACJI ROWERU MIEJSKIEGO - CZYTAJ NA KOLEJNEJ STRONIE

    1 »

    Czytaj także

      Komentarze (11)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Rower tak ale bez urzedu

      Rowerzysta (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Wypozyczalnia rowerow we wroclawiu jest potrzebna, zreszta jest nie jedna ale tylko ta dostaje kase od miasta. Nie wiem dlaczego i po co. Jak Wojtkiewicz nie umie spiac biznesu bez dotacji od...rozwiń całość

      Wypozyczalnia rowerow we wroclawiu jest potrzebna, zreszta jest nie jedna ale tylko ta dostaje kase od miasta. Nie wiem dlaczego i po co. Jak Wojtkiewicz nie umie spiac biznesu bez dotacji od kolegow to jego problem. Nieudolnym managerom i obecnosci publicznych pieniedzy w prywatnym biznesie mowie kategoryczne NIE !!!!! zostawcie biznes biznesowi a urzednikow zostawcie sluzbie klientow.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie bardzo rozumiem

      ftff (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      o ile pamiętam, to na system i jego utrzymanie wydano na samym początku bańkę z okładem. A teraz miasto chciało to opchnąć za mniej niż 20% ?

      Ciekawe, że NextBike wzięło za to taką kasę, a teraz...rozwiń całość

      o ile pamiętam, to na system i jego utrzymanie wydano na samym początku bańkę z okładem. A teraz miasto chciało to opchnąć za mniej niż 20% ?

      Ciekawe, że NextBike wzięło za to taką kasę, a teraz chce zapłacić grosze... widocznie wiedzą, ile faktycznie wart był sprzęt, który opchnęli miastu...

      Inna sprawa, że podobno te rowery miały niekompatybilne z innymi różne części, więc ktokolwiek by to kupił, to bez kontraktu z dostawcą NextBike lub samym NextBike długo nie pociągnie (no chyba, że ta niekompatybilność osprzętu to też była ściema?)zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Odpowiedź

      Nextbike (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      ftff,
      Warto pamiętać o tym, że początkowa kwota to nie tylko koszt infrastruktury, ale również stworzenia systemu, montażu i jego kompleksowej obsługi przez trzy sezony.
      Ponadto nie może dziwić...rozwiń całość

      ftff,
      Warto pamiętać o tym, że początkowa kwota to nie tylko koszt infrastruktury, ale również stworzenia systemu, montażu i jego kompleksowej obsługi przez trzy sezony.
      Ponadto nie może dziwić fakt, że sprzęt eksploatowany od 2011 roku jest obecnie wyceniony na sumę mniejszą, niż fabrycznie nowy.

      Nie rozumiemy tego fragmentu: „podobno te rowery miały niekompatybilne z innymi różne części”. Nasze rowery miejskie to specjalne modele, które powstały w oparciu o oryginalne patenty – takie jest standardowe działanie charakterystyczne dla operatorów wypożyczalni na całym świecie.
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      urząd kombinuje...

      rufi (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      w tym 1 mln zł zawierało się też z tego co pamiętam 3-letnie zarządzanie systemem WRM. A to fundamentalna różnica... Czyli to nie byla wartość sprzętu, tylko sprzętu i 3 lat pracy :)

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie bardzo rozumiem

      ftff (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      o ile pamiętam, to na system i jego utrzymanie wydano na samym początku bańkę z okładem. A teraz miasto chciało to opchnąć za


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      mam nadzieje, ze miasto nie dopusci do zamkniecia WRM

      rufi (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      w tym 1 mln zł zawierało się też z tego co pamiętam 3-letnie zarządzanie systemem WRM. A to fundamentalna różnica... Czyli to nie byla wartość sprzętu, tylko sprzętu i 3 lat pracy :)

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      najwyraźniej

      ftff (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      forum nie trawi znaku "otwierający nawias trójkątny"

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      jak nie wiadomo o co chodzi...

      unold79 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 1

      miasto stwierdziło, że zamiast współtworzyć projekt roweru miejskiego, woli kasę przeznaczyć na premie i nagrody dla siebie oraz inne swoje fantazje.
      A rower dla "plebsu", a co ich to...


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      z

      z (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      a plebs codziennie toczy sie w swoich 15-letnich starych corsach w mega korkach ? rozumowanie typowego cyklofobicznego motłochu


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      weź na strzymanie

      nikt nie szczuje. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      A ty zaczynasz. "z" potrafisz czytać ze zrozumieniem, czy masz z tym problem?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Po prostu

      piłkarski Śląsk (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5

      nie chciał jeździć na rowerach.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama