Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mój Reporter: Co zrobić, gdy kasownik wydrukuje datę nieczytelnie?

Agata Wojciechowska.
fot. Tomasz Hołod
Co zrobić, gdy kasownik na bilecie czasowym wydrukuje datę nieczytelnie albo poza brzegiem biletu? Czy jakieś przepisy regulują zachowanie w takiej sytuacji? - pyta nasz czytelnik Karol Zagajczyk. Odpowiedzi szukała Agata Wojciechowska.

Ostre hamowanie, szturchnięcie przez innego pasażera czy po prostu popsuty kasownik - wszystko to może spowodować, że będziemy mieli krzywo lub co gorzej, nieczytelnie skasowany bilet. - Co zrobić, by nie musieć potem prowadzić z tego powodu zbędnej dyskusji z kontrolerem biletów? - pyta nasz czytelnik Karol Zagajczyk.

- Taką sytuację należy zgłosić kierowcy lub motorniczemu - wyjaśnia Agnieszka Korzeniowska, rzecznik prasowy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. - Gdy kontroler będzie miał zastrzeżenia co do naszego biletu, kierowca potwierdzi, że takie problemy z kasownikiem jemu już zgłaszaliśmy.

Biuro Obsługi Pasażera przestrzega, by nigdy nie kasować takiego biletu po raz drugi. Ten może zostać przez kontrolera uznany za nieważny. Jeśli winę za źle skasowany bilet ponosi kasownik, wówczas kierowca, motorniczy lub kontroler powinien zakleić go specjalną taśmą, by inni pasażerowie nie mieli podobnych problemów.

W przypadku, gdy nieprawidłowo zostanie skasowany bilet dobowy lub 72-godzinny, pasażer powinien zgłosić problem kierowcy i udać się do Biura Obsługi Klienta przy ul. B.Prusa 75-79, który po potwierdzeniu informacji u pracownika MPK, zapewne odręcznie napisze godzinę i datę uaktywnienia biletu.

Czasami jednak mimo wszystko pasażer dostanie wezwanie do zapłaty w wysokości 150 zł, można złożyć reklamację w BOK. W takim przypadku warto zachować źle skasowany bilet i poprosić o dane kierowcy, któremu zgłosiliśmy problem z kasownikiem.

- Chciałabym jednak przypomnieć, że bilet należy kasować niezwłocznie po wejściu do autobusu lub tramwaju - przypomina Agnieszka Korzeniowska z MPK. Bilet powinniśmy mieć już przygotowany przed wejściem do pojazdu lub, gdy go nie mamy, niezwłocznie stanąć w kolejce do biletomatu.

W przypadku biletów godzinnych, krzywe lub niewyraźne odbicie kasownika, należy zgłosić kierowcy pierwszego pojazdu. - Mieliśmy przypadki fałszowania biletów czasowych właśnie przez niewyraźne odbicie godziny pierwszego przejazdu. Dlatego też wprowadziliśmy takie rozwiązanie - wyjaśnia rzecznik MPK. - Taki pasażer z godzinnym biletem nie musi oczywiście pojawiać się w punkcie obsługi klienta. Wystarczy, że podczas kontroli w innym pojeździe powie, gdzie zgłaszał problem. Nie chcemy przepisami utrudniać życia pasażerom, ale z drugiej strony musimy mieć możliwość weryfikacji jego słów. W takim przypadku potwierdzi to kierowca z pierwszego pojazdu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Mój Reporter: Co zrobić, gdy kasownik wydrukuje datę nieczytelnie? - Gazeta Wrocławska

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska