Mój Reporter: Co zrobić, gdy kasownik wydrukuje datę...

    Mój Reporter: Co zrobić, gdy kasownik wydrukuje datę nieczytelnie?

    Agata Wojciechowska.

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Mój Reporter: Co zrobić, gdy kasownik wydrukuje datę nieczytelnie?

    ©fot. Tomasz Hołod

    Co zrobić, gdy kasownik na bilecie czasowym wydrukuje datę nieczytelnie albo poza brzegiem biletu? Czy jakieś przepisy regulują zachowanie w takiej sytuacji? - pyta nasz czytelnik Karol Zagajczyk. Odpowiedzi szukała Agata Wojciechowska.
    Mój Reporter: Co zrobić, gdy kasownik wydrukuje datę nieczytelnie?

    ©fot. Tomasz Hołod

    Ostre hamowanie, szturchnięcie przez innego pasażera czy po prostu popsuty kasownik - wszystko to może spowodować, że będziemy mieli krzywo lub co gorzej, nieczytelnie skasowany bilet. - Co zrobić, by nie musieć potem prowadzić z tego powodu zbędnej dyskusji z kontrolerem biletów? - pyta nasz czytelnik Karol Zagajczyk.

    - Taką sytuację należy zgłosić kierowcy lub motorniczemu - wyjaśnia Agnieszka Korzeniowska, rzecznik prasowy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. - Gdy kontroler będzie miał zastrzeżenia co do naszego biletu, kierowca potwierdzi, że takie problemy z kasownikiem jemu już zgłaszaliśmy.

    Biuro Obsługi Pasażera przestrzega, by nigdy nie kasować takiego biletu po raz drugi. Ten może zostać przez kontrolera uznany za nieważny. Jeśli winę za źle skasowany bilet ponosi kasownik, wówczas kierowca, motorniczy lub kontroler powinien zakleić go specjalną taśmą, by inni pasażerowie nie mieli podobnych problemów.

    W przypadku, gdy nieprawidłowo zostanie skasowany bilet dobowy lub 72-godzinny, pasażer powinien zgłosić problem kierowcy i udać się do Biura Obsługi Klienta przy ul. B.Prusa 75-79, który po potwierdzeniu informacji u pracownika MPK, zapewne odręcznie napisze godzinę i datę uaktywnienia biletu.

    Czasami jednak mimo wszystko pasażer dostanie wezwanie do zapłaty w wysokości 150 zł, można złożyć reklamację w BOK. W takim przypadku warto zachować źle skasowany bilet i poprosić o dane kierowcy, któremu zgłosiliśmy problem z kasownikiem.

    - Chciałabym jednak przypomnieć, że bilet należy kasować niezwłocznie po wejściu do autobusu lub tramwaju - przypomina Agnieszka Korzeniowska z MPK. Bilet powinniśmy mieć już przygotowany przed wejściem do pojazdu lub, gdy go nie mamy, niezwłocznie stanąć w kolejce do biletomatu.

    W przypadku biletów godzinnych, krzywe lub niewyraźne odbicie kasownika, należy zgłosić kierowcy pierwszego pojazdu. - Mieliśmy przypadki fałszowania biletów czasowych właśnie przez niewyraźne odbicie godziny pierwszego przejazdu. Dlatego też wprowadziliśmy takie rozwiązanie - wyjaśnia rzecznik MPK. - Taki pasażer z godzinnym biletem nie musi oczywiście pojawiać się w punkcie obsługi klienta. Wystarczy, że podczas kontroli w innym pojeździe powie, gdzie zgłaszał problem. Nie chcemy przepisami utrudniać życia pasażerom, ale z drugiej strony musimy mieć możliwość weryfikacji jego słów. W takim przypadku potwierdzi to kierowca z pierwszego pojazdu.

    Mój reporter

    Zadaj pytanie swojemu reporterowi!

    Chcesz wiedzieć co wydarzyło się przed chwilą na Twojej ulicy?
    Zastanawiasz się gdzie zjesz we Wrocławiu najsmaczniejsze lody?
    Szukasz miejsc parkingowych w pobliżu katedry?
    Chcesz wiedzieć ile zarabia prezydent?
    A może masz inne pytanie związane z Wrocławiem?
    Zadaj je, a nasz reporter poszuka odpowiedzi!

    Dane kontaktowe

    Dziękujemy za przesłanie pytania, prosimy o cierpliwość. Opublikujemy je na stronie Mojego_reportera kiedy redakcja rozpocznie prace nad odpowiedzią.

    Oświadczenia:

    Użytkownik, który podał w powyższym formularzu dane osobowe klikając przycisk "WYŚLIJ" potwierdza, że: (czytaj dalej)
    • został poinformowany, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do publikacji przekazanych materiałów
    • został poinformowany, że jego dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 45, dla celów korzystania i publikacji przekazanych materiałów w internecie i prasie drukowanej, oznaczenia ich imieniem i nazwiskiem / nazwą autora oraz kontaktu z Użytkownikiem i korzystania przez Operatora z udzielonej mu na podstawie Regulaminu przez Użytkownika licencji
    • został poinformowany, że Polska Press Sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych. Właściciel danych ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania siedzibie spółki. Nadto ma prawo w każdym czasie wyrazić sprzeciw oraz cofnąć zgodę na przetwarzanie przez Spółkę danych w zakresie przewidzianym przez przepisy. Oświadczenia woli o w/w treści powinny by ze względów bezpieczeństwa wyrażone na piśmie.

    Czytaj także

      Komentarze (108)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      na jana

      stefan (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

      A widzieliście kiedyś co robią cygany gdy się znajdzie kanar w tramwaju??? Jak widzieliście to pewnie jesteście przeciwni tym aby te te te.. (no nie chce tu ich nazywać brudasami, złodziejami,...rozwiń całość

      A widzieliście kiedyś co robią cygany gdy się znajdzie kanar w tramwaju??? Jak widzieliście to pewnie jesteście przeciwni tym aby te te te.. (no nie chce tu ich nazywać brudasami, złodziejami, nierobami itp dlaczego to wiecie) cygany mieszkały wśród nas. Jak ktoś nie widział to dalej wierzy w lewackie idee. Dać takim cyganom paznokieć od palca to pochłoną nie tylko dłoń ale i całą rękę a nawet więcej!!!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie otwieram drzwi "stopem"!

      mariandalekoś (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      Zepsute kasowniki dominują w autobusach starej floty, których najwięcej jest w soboty i niedziele. Jeżeli już coś się odbije na bilecie, to jest to zazwyczaj szereg cyfr żyjących własnym życiem....rozwiń całość

      Zepsute kasowniki dominują w autobusach starej floty, których najwięcej jest w soboty i niedziele. Jeżeli już coś się odbije na bilecie, to jest to zazwyczaj szereg cyfr żyjących własnym życiem. Skoro są niesprawne, to dlaczego nie są pozaklejane? zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Czy Pani Korzeniowska

      Wie co mówi (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8

      To są jakieś Kpiny!!! To pasażer ma się udać do Biura Obsługi Klieta z biletem.Przejechać pół miasta i w każdym pojeździe kasować osobno bilet bo ten jest nie ważny.Oprócz tego możemy liczyć się...rozwiń całość

      To są jakieś Kpiny!!! To pasażer ma się udać do Biura Obsługi Klieta z biletem.Przejechać pół miasta i w każdym pojeździe kasować osobno bilet bo ten jest nie ważny.Oprócz tego możemy liczyć się kara!Ten regulamin to chyba sobie pani z palca wyssała.Widać jak Mpk dba o pasażera!!! Jak by była kontrola to nawet bym dowodu im nie dał tylko na policję bym dzwonił i sprawę do sądu zgłosił.Przegrają to się nauczą.Już raz panią Korzeniowską zatkało jak Policja i Straż miejska potwierdziła że osoba od której śmierdzi ma prawo jechać tramwajem bądź autobusem i obsługa nie ma prawa wyprosić.A bzdury w regulaminie mogą sobie pisać!!!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pani rzecznik mija się z prawdę

      Wrockanin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4

      www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=388

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Poszukałem w internecie i znalazłem!

      Wrockanin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 19

      "Wynika to z piątkowego (maj 2007) wyroku Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Sprawa dotyczyła Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Krakowie. Przewoźnik w swoim regulaminie zastrzegał,...rozwiń całość

      "Wynika to z piątkowego (maj 2007) wyroku Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Sprawa dotyczyła Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Krakowie. Przewoźnik w swoim regulaminie zastrzegał, że jeśli wydruk po skasowaniu biletu jest nieprawidłowy lub nieczytelny, pasażer powinien zgłosić ten fakt kierowcy autobusu albo motorniczemu tramwaju. Jeśli nie dokona takiego zgłoszenia, kontroler może uznać bilet za nieważny. Wiązałoby się to z dotkliwą karą (100 zł plus opłata za bilet).

      Regulamin zakwestionowała krakowska delegatura Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. - Postanowienia są nieostre, niejednoznaczne. Umożliwiają dowolną interpretację na niekorzyść konsumenta - argumentował Marek Szarzyński, radca prawny UOKiK. Podkreślał, że nie wolno na konsumenta przerzucać odpowiedzialności za zepsute lub uszkodzone kasowniki. To do przewoźnika należy utrzymanie ich w odpowiednim stanie. Wynika to m.in. z art.14 ust. 1 prawa przewozowego (DzU z2000 r. nr 50, poz.601 ze zm.). Pasażerowie nie zawsze mogą zgłosić nieprawidłowości w funkcjonowaniu kasowników -w pojazdach panuje tłok, część osób jeździe winnym wagonie niż motorniczy itp. MPK replikowało, że nie ma mowy o dowolności, bo podstawą oceny, czy bilet jest nieważny, jest nieprawidłowość wydruku.

      Sąd uznał oba postanowienia regulaminu - zarówno to o obowiązku zgłoszenia nieprawidłowości, jak i to o możliwości uznania biletu z nieprawidłowym wydrukiem za nieważny - za niedozwolone klauzule umowne. Sędzia Witold Rękosiewicz podkreślał, że zapisy regulaminu MPK są nieżyciowe, bo niekiedy trudno skontrolować jakość druku (trudności mają zwłaszcza osoby starsze), rzadko kto też wczytuje się w treść regulaminu."zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kasowniki są do d**y...

      yoozek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11

      Powinny być zamontowane nowoczesne kasowniki – nakłuwające bilet (dwie szpilki) w momencie kasowania – unieruchamia to bilet i wydruk jest prosty. Niestety to nie działa. gdy drukarkę szlag trafi...rozwiń całość

      Powinny być zamontowane nowoczesne kasowniki – nakłuwające bilet (dwie szpilki) w momencie kasowania – unieruchamia to bilet i wydruk jest prosty. Niestety to nie działa. gdy drukarkę szlag trafi (ale widać przynajmniej otwory po szpilkach)...zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      BZDURY

      Wrocławiak (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 15 / 3

      A co jeśli kupujemy bilet w automacie w busie lub tramwaju ? Nie możemy mieć jego w ręce przed wsiadaniem .Po drugie kierowca powiedział że on tym się nie zajmuje i przyjął do wiadomości . W...rozwiń całość

      A co jeśli kupujemy bilet w automacie w busie lub tramwaju ? Nie możemy mieć jego w ręce przed wsiadaniem .Po drugie kierowca powiedział że on tym się nie zajmuje i przyjął do wiadomości . W dzisiejszych czasach nikt nie ma czasu udawać się do zatłoczonego centrum żeby wyjaśnić problem . Ciekawe czy Pani rzecznik jeździ Komunikacją Miejską ? Założę się że nie. zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      czytanie

      a (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 4

      wystarczy przeczytac zdanie do konca - gdy go nie mamy, niezwłocznie stanąć w kolejce do biletomatu.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      to nie rzecznik...

      leon (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 35

      Korzeniowska sorry, ale jestes dupa nie rzecznik. Nakazujesz mi udac sie w sobote/niedziele do Waszego biura wyjasniac nieczytelny bilet 24h czy 72h - czy ciebie glupia pindo popierd** ???

      Jak...rozwiń całość

      Korzeniowska sorry, ale jestes dupa nie rzecznik. Nakazujesz mi udac sie w sobote/niedziele do Waszego biura wyjasniac nieczytelny bilet 24h czy 72h - czy ciebie glupia pindo popierd** ???

      Jak sobie czytam te Twoje dyrdymaly i wynaturzenia odnosnie kampanii poprawy wizerunku kierowcow i motornicznych, to az mnie wzdryga. Jakim to jezykiem, stylem jest napisane? Z tych Twoich wypocin wynika, ze jak wystepuje problem to wina jest systemu ITS lub Mennicy, Z**.pl
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A może po prostu przypatrzyć się kasownikom!!!!

      Arrrrr (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 18

      Często spotykam kasowniki nie działające. Ale muszę przyznać, że gdy odbił mi się na bilecie tylko fragment kilku cyferek, pan kontroler skasował go ponownie i na odwrocie biletu napisał swój...rozwiń całość

      Często spotykam kasowniki nie działające. Ale muszę przyznać, że gdy odbił mi się na bilecie tylko fragment kilku cyferek, pan kontroler skasował go ponownie i na odwrocie biletu napisał swój numer służbowy. A to po to, abym nie miał kłopotów z innym kontrolerem. Czyli są ludzcy!!!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ale problem.

      Pasażer (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 14

      Nie rozumiem problemu.Po co w ogóle kasować bilet?Nie kasujcie i sprawa załatwiona.Poza tym nie będę kasował biletu skoro po wejściu do tramwaju/autobusu widzę prośbę o skasowanie biletu popartą...rozwiń całość

      Nie rozumiem problemu.Po co w ogóle kasować bilet?Nie kasujcie i sprawa załatwiona.Poza tym nie będę kasował biletu skoro po wejściu do tramwaju/autobusu widzę prośbę o skasowanie biletu popartą trzema wykrzyknikami.zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama