Gdy powstawał most Pokoju w 1959 roku w miejscu zniszczonego w czasie oblężenia Festung Breslau mostu Lessinga, nie wydobyto z dna rzeki jego fragmentów. Dokładnie pod środkowym przęsłem znajdują się resztki filara mostu Lessinga, które utrudniają swobodną komunikację na Odrze. W korycie rzeki, oprócz pozostałości filara, zalega też szereg elementów pozostałych z czasów budowy mostu Pokoju. Wśród nich znajdują się granitowe płyty chodnikowe, obcięte stalowe brusy, pnie drzew itp. Wszystkie te elementy stanowią potencjalne zagrożenie dla statków, dlatego konieczne jest ich usunięcie.
Jak przekonywał Piotr Stachura z Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej we Wrocławiu, który zlecił prace, niektóre z zalegających elementów betonowych były tak duże, że wymagały rozbiórki metodą minerską. Pod wodą zostały więc wprowadzone mikroładunki wybuchowe, które po detonacji rozszczelniły beton i ułatwiły jego usunięcie.
Prace prowadzone zostały przez wykwalifikowany zespół saperów pod nadzorem specjalistów posiadających uprawnienia saperskie, na podstawie wydanego przez Urząd Wojewódzki pozwolenia.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?