Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Z ilu procent śniegu ulepiono bałwana, czyli egzamin gimnazjalny z Operonem [PYTANIA, ROZWIĄZANIA]

Aleksandra Zienkiewicz
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY OPERON MATEMATYKA, BIOLOGIA, GEOGRAFIA, CHEMIA, FIZYKA: ARKUSZE, ZADANIA, PYTANIA, ODPOWIEDZI, ROZWIĄZANIA, TESTY/zdjęcie ilustracyjne
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY OPERON MATEMATYKA, BIOLOGIA, GEOGRAFIA, CHEMIA, FIZYKA: ARKUSZE, ZADANIA, PYTANIA, ODPOWIEDZI, ROZWIĄZANIA, TESTY/zdjęcie ilustracyjne archiwum Polskapresse
Próbny egzamin gimnazjalny 2013/2014 z Operonem - 11 grudnia 2013. Dziś drugi dzień uczniowie sprawdzają swoje umiejętności. Gimnazjaliści musieli zmierzyć się z przedmiotami z bloku matematyczno-przyrodniczego. Do rozwiązania mieli 5 otwartych i 17 testowych z zadań matematyki i po 5 pytań z geografii, biologii, chemii i fizyki. Zobaczcie zadania, jakie pojawiły się dziś na próbnych testach gimnazjalnych. PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY OPERON MATEMATYKA, BIOLOGIA, GEOGRAFIA, CHEMIA, FIZYKA: ARKUSZE, ZADANIA, PYTANIA, ODPOWIEDZI, ROZWIĄZANIA, TESTY.

Czytaj też: Egzaminy gimnazjalne - dziś próbny egzamin gimnazjalny MATEMATYKA 2013/14

Egzaminy trwały 150 min, pierwsza część – godzinna – poświęcona była pytaniom z geografii, biologii, chemii i fizyki. Zadań było po 5 z każdego przedmiotu.

Druga część trwała aż 90 minut i były to zadania z matematyki – 5 otwartych i 17 testowych. - Sam egzamin nie był trudny, ale niektóre pytania były podchwytliwe, np. to dotyczące bałwana. Uczniowie mieli policzyć, ile procent śniegu zostało wykorzystane do ulepienia bałwana. To zadanie sprawdzało tylko jedną umiejętność, a jednak można było za nie dostać aż 4 punkty. Łatwo się było pomylić, bo prawidłowa odpowiedź nie była intuicyjna – wyniosła 2% - tłumaczy Katarzyna Kowalczuk, matematyczka z gimnazjum nr 18, przy ul. Kłodnickiej.

Jednak jest dobrej myśli, jeśli chodzi o wyniki. - Już sprawdzam prace i z tego, co widzę nie będzie jakiejś porażki – mówi. Pozostałe zadania ocenia jako łatwe, sprawdzające biegłość w działaniach rachunkowych. Tłumaczy też, że w obecnej formie egzaminu, uczniowie mogą dojść różnymi drogami do poprawnego wyniku, również metodą prób i błędów. - Dzieci wychodziły z sali i mówiły, że nieźle im poszło – zapewnia matematyczka.

Dużo gimnazjalistów skończyło zadania przed czasem – część rozwiązała tylko zadania testowe, a kartkę z otwartymi zostawili pustą. - Mimo że straszymy dzieci, że z próbnych egzaminów będą oceny, to i tak niewiele to daje. Wielu po prostu woli mieć szybciej wolne popołudnie – mówi Kowalczuk.

Okazuje się, że najdłużej na egzaminie z matematyki siedzieli uczniowie ambitni, ale nie tak dobrzy z tego przedmiotu. Chcieli wszystko sprawdzić dokładnie, nim oddadzą kartkę.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska