Od wiosny 2014 z lotniska we Wrocławiu z polskim przewoźnikiem dotrzemy już tylko do Warszawy. Likwidacja połączeń LOT z Wrocławia do Frankfurtu i Monachium, to skutki pomocy, jaką LOT dostał od państwa. Zlikwidowane zostaną także połączenia międzynarodowe LOT z Gdańska czy Krakowa.
- To skandaliczna decyzja, w wyniku której, po uprzednim zasileniu LOT-u przez rząd kwotą 400 mln zł z publicznych pieniędzy, uderza się w przedsiębiorców poza stolicą, którzy te pieniądze generują - denerwuje się tymczasem prezydent Wrocławia Rafał Dutkiewicz. - Jeśli dołożyliśmy, jak wszystkie miasta czy regiony, do funkcjonowania narodowego przewoźnika to mamy prawo oczekiwać, że zostaniemy przez niego należycie obsłużeni. Brak obsługi połączeń zagranicznych z lotniska we Wrocławiu uderzy w dolnośląski biznes oraz zniechęci do inwestowania potencjalnych inwestorów, a przecież to oni są głównym źródłem podatków, z których LOT otrzymał pomoc finansową. Na tym polega skandaliczność tej decyzji - grzmi prezydent Wrocławia.
Dutkiewicz podkreśla też, że z punktu widzenia rozwoju gospodarczego Wrocław potrzebuje pozakrajowych, biznesowych połączeń lotniczych. - W sytuacji, w której LOT wycofa się z obsługi takich tras to miejsce zajmą zagraniczni przewoźnicy, z którymi na pewno będziemy na ten temat rozmawiać. Trudność polega na tym, że mamy 3 miesiące na to, by inni przewoźnicy zaoferowali nam takie połączenia. To mało czasu, jednak będziemy bardzo aktywni w tym temacie - mówi prezydent.
Lukę po połączeniach LOT z Wrocławia do Niemiec może wypełnić niemiecka Lufthansa. Już teraz, po wprowadzeniu zimowego rozkładu lotów, trasa Wrocław-Frankfurt jest obsługiwana większym samolotem. Niemcy zadeklarowali też wstępnie, że od sezonu letniego (kwiecień 2014) uruchomią dodatkowy rejs do Frankfurtu.
- Lufthansa już pochyliła się nad tym zagadnieniem i wierzę, że wypełni luki, które będą od kwietnia przyszłego roku - mówi Dariusz Kuś, prezes wrocławskiego lotniska. - Decyzja LOTu, podjęta w takiej chwili na kilka miesięcy przed nowym rozkładem, świadczy o arogancji tej firmy.
Czy prezydent Dutkiewicz ma rację, że decyzja LOT-u uderzy w dolnośląski biznes oraz zniechęci do inwestowania potencjalnych inwestorów? Prezes Kuś jest innego zdania. - Podważy za to zaufanie inwestorów do LOT-u. Uważam, że po takiej decyzji przewoźnika, inwestorzy będą zniechęceni przede wszystkim do korzystania z ich oferty.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?