Gimnazjaliści dziś mierzyli się z matematyką. Próbne egzaminy gimnazjalne, jak co roku, przygotował dla nich Operon. Jak im poszło? Czy zdania były trudne czy wręcz przeciwnie? Wszystkiego dowiemy się, gdy Operon opublikuje próbne arkusze gimnazjalne. Linki do nich znajdziecie u nas!
Czytajcie też: Testy gimnazjalne z Operonem 2013/14 - MATEMATYKA - CZĘŚĆ PRZYRODNICZA
Część matematyczno - przyrodnicza trwała 150 minut. We wtorek gimnazjaliści mierzyli się z przedmiotami humanistycznymi, a jutro pisać będą języki obce - do wyboru angielski bądź niemiecki.
Jak wyglądały próbne egzaminy gimnazjalne w tamtym roku? Zobaczcie arkusze 2012/13!
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY - MATEMATYKA - ARKUSZ 2012/13
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY 2013 - MATEMATYKA - OPERON - ARKUSZ
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY 2013 - MATEMATYKA - OPERON - ODPOWIEDZI, ROZWIĄZANIA
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY 2013 - PRZEDMIOTY PRZYRODNICZE - OPERON - ARKUSZ
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY 2013 - PRZEDMIOTY PRZYRODNICZE - OPERON - ODPOWIEDZI
EGZAMINY GIMNAZJALNE 2013/14 - PRÓBNE Z OPERONEM - ARKUSZE, ODPOWIEDZI:
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2013 - MATEMATYKA - ARKUSZE, ZADANIA
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2013 - MATEMATYKA - ROZWIĄZANIA, ODPOWIEDZI
CO BYŁO NA EGZAMINIE GIMNAZJALNYM? CZYTAJ NA 2. STRONIE
Egzaminy gimnazjalne trwały 150 min, pierwsza część – godzinna – poświęcona była pytaniom z geografii, biologii, chemii i fizyki. Było ich po 5 z każdego przedmiotu. Nauczyciele oceniają, że zadania nie należały do skomplikowanych.
Druga część trwała aż 90 minut i były to zadania z matematyki – 5 otwartych i 17 testowych. - Sam egzamin nie był trudny, ale niektóre pytania były podchwytliwe, np. to dotyczące bałwana. Uczniowie mieli policzyć, ile procent śniegu zostało wykorzystane do ulepienia bałwana. To zadanie sprawdzało tylko jedną umiejętność, a jednak można było za nie dostać aż 4 punkty. Łatwo się było pomylić, bo prawidłowa odpowiedź nie była intuicyjna – wyniosła 2% - tłumaczy Katarzyna Kowalczuk, matematyczka z gimnazjum nr 18, przy ul. Kłodnickiej.
Jednak jest dobrej myśli, jeśli chodzi o wyniki. - Już sprawdzam prace i z tego, co widzę nie będzie jakiejś porażki – mówi. Pozostałe zadania ocenia jako łatwe, sprawdzające biegłość w działaniach rachunkowych. Tłumaczy też, że w obecnej formie egzaminu, uczniowie mogą dojść różnymi drogami do poprawnego wyniku, również metodą prób i błędów. - Dzieci wychodziły z sali i mówiły, że nieźle im poszło – zapewnia matematyczka.
Dużo gimnazjalistów skończyło zadania przed czasem – część rozwiązała tylko zadania testowe, a kartkę z otwartymi zostawili pustą. - Mimo że straszymy dzieci, że z próbnych egzaminów będą oceny, to i tak niewiele to daje. Wielu po prostu woli mieć szybciej wolne popołudnie – mówi Kowalczuk.
Okazuje się, że najdłużej na egzaminie z matematyki siedzieli uczniowie ambitni, ale nie tak dobrzy z tego przedmiotu. Chcieli wszystko sprawdzić dokładnie, nim oddadzą kartkę.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?