Rozbudowują zajezdnię, ale autobusów nie przybędzie. Wrocław...

    Rozbudowują zajezdnię, ale autobusów nie przybędzie. Wrocław stawia na tramwaje

    Weronika Skupin

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Wrocław nie stawia na autobusy, choć z pozoru może się tak wydawać. Miasto rozbudowuje zajezdnię, a Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne zapewnia, że będzie systematycznie zmieniać autobusy na fabrycznie nowe - wszystkie niskopodłogowe i z klimatyzacją.
    We Wrocławiu tramwaj jest silniejszy od autobusu, a jeśli powstaną nowe pasy dla autobusów, to najprawdopodobniej na torowiskach

    We Wrocławiu tramwaj jest silniejszy od autobusu, a jeśli powstaną nowe pasy dla autobusów, to najprawdopodobniej na torowiskach ©fot. Tomasz Hołod

    Jednak urzędnicy na każdym kroku powtarzają, że najważniejsze są tramwaje. Bo choć będzie nowa zajezdnia autobusowa, to przeniesione tam zostaną jedynie pojazdy z likwidowanej placówki przy ul. Grabiszyńskiej. - Nie zwiększy się liczba autobusów, rozbudowa jest podyktowana przeprowadzką. Przy Grabiszyńskiej powstanie muzeum - tłumaczyła nam Agnieszka Korzeniowska, rzeczniczka MPK.

    Magistrat nie tworzy nowych linii. Wręcz przeciwnie, likwiduje już istniejące, np. autobusy 135 i E, które zniknęły mimo protestów wrocławian. - Nie planujemy wprowadzenia nowych linii autobusowych, a w razie potrzeby jedynie korektę istniejących tras - mówi Adam Więcek z Wydziału Transportu magistratu.


    We Wrocławiu nie będzie nowych linii autobusowych, magistrat postawił na tramwaje

    Są za to plany rozbudowy sieci tramwajowej. Dotyczą poprowadzenia torowisk na ul. Borowskiej do szpitala uniwersyteckiego, Jagodna, a w kolejnych latach Nowego Dworu i być może Psiego Pola. Autobusy będą stopniowo wypierane przez tramwaje. A co z budową buspasów? - To nie ma sensu. Stawiamy na komunikację tramwajową. Wrocław jest dobrze skomunikowany tramwajami, autobusy stanowią dopełnienie komunikacji, ale nie będą jej podstawą - tłumaczy Katarzyna Kasprzak z Wydziału Inżynierii Miejskiej w urzędzie miasta. Dodaje, że tam, gdzie było to możliwe, buspasy powstały. Wytyczenie nowych pasów dla autobusów jest możliwe najwcześniej tam, gdzie powstaną też torowiska - to tak zwane trambuspasy.

    Koncepcję miasta krytykuje urbanista Izabela Mironowicz, prezes Towarzystwa Urbanistów Polskich we Wrocławiu. - Wrocław nie może sobie pozwolić na faworyzowanie tramwajów. Autobusy są o wiele bardziej elastyczne. Poza tym tramwaje wymagają infrastruktury i nie dojadą wszędzie. Nie znam europejskiego miasta, które opiera komunikację miejską na tramwajach - mówi Mironowicz.

    Czytaj także

      Komentarze (81)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      TOROWISKA PRZED REMONTAMI

      Breslauer (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4

      Lepiej gdyby plany budowy torowisk szły razem z remontami ulic. Bo najgorsze co może być to rozkopane, nowo wybudowane ulice.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      LUDZIE KOCHANI

      lucus (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      TO CO MY TU PISZEMY , TO JEDNO !
      TO CZY ONI TO CZYTAJĄ TO DRUGIE !
      A CZY COŚ DO NICH DOCIERA TO TRZECIE ?
      A PEWNE JEST TYLKO JEDNO- ONI MAJĄ TO W D___E TO ,CO MY TU PISZEMY.
      MAJĄ JAKĄŚ WIZJĘ ,...rozwiń całość

      TO CO MY TU PISZEMY , TO JEDNO !
      TO CZY ONI TO CZYTAJĄ TO DRUGIE !
      A CZY COŚ DO NICH DOCIERA TO TRZECIE ?
      A PEWNE JEST TYLKO JEDNO- ONI MAJĄ TO W D___E TO ,CO MY TU PISZEMY.
      MAJĄ JAKĄŚ WIZJĘ , W PRZEKONANIU ŻE MAJĄ RACJĘ , I TEGO SIĘ BĘDĄ TRZYMAĆ
      A UWAGI I EW. PROŚBY TYCH , KTÓRZY ICH WYBRALI MAJĄ ...WIADOMO GDZIE.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      "Stawiamy na komunikację tramwajową"

      leiter84 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9

      I znowu bajki o tramwajach na Psie Pole, Nowy Dwór. Byle do wyborów, a głupi motłoch i tak uwierzy.
      W międzyczasie zlikwiduje się i potnie to co jeszcze zostało z komunikacji autobusowej. 15 lat...rozwiń całość

      I znowu bajki o tramwajach na Psie Pole, Nowy Dwór. Byle do wyborów, a głupi motłoch i tak uwierzy.
      W międzyczasie zlikwiduje się i potnie to co jeszcze zostało z komunikacji autobusowej. 15 lat takiej polityki i MPK samo zginie.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Stawiajcie dalej, będziemy piechotą chodzić a co....

      zdziwiona (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 1

      A może ktoś wie czemu teraz na Legnickiej blisko Wejherowskiej stoi w korku już 7 tramwajów?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      stop tramwajowej paranoi

      prawda was zaboli (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

      Jakby zamiast torowisk na Legnickiej były buspasy nie było by takich problemów. Wyznawców tramwajowej religii i tak nic nie przekona, że białe jest białe.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ...

      Inka (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Pieszy wbiegł pod tramwaj n koło Kwiskiej. Nic mu nie jest za to są korki i paraliż komunikacyjny :/ A rano na pl. Jana Pawła II nie działała zwrotnica i też tramwaje stały :/

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Mam marzenie.

      wieszcz

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 1

      Marzą mi się takie rozwiązania komunikacyjne jakie ma Wiedeń, gdzie pięknie ze sobą współgrają: szybka kolej aglomeracyjna, metro, tramwaj i autobus miejski. Może oni dlatego tam tak mają, że...rozwiń całość

      Marzą mi się takie rozwiązania komunikacyjne jakie ma Wiedeń, gdzie pięknie ze sobą współgrają: szybka kolej aglomeracyjna, metro, tramwaj i autobus miejski. Może oni dlatego tam tak mają, że Urbancard nie mają, Mennicy Polskiej nie znają, a o Dutkiewiczu, Smyku i Patryku (Wildzie) nie słyszeli. Mówię Wam, szczęśliwe miasto i szczęśliwi mieszkańcy. zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      l

      l (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 1

      mnie to nie dziwi, co 4 lata sa wybory i ludzie wybieraja wizjonera. to tak jest. ludzie maja dokladnie to czego chcieli w wyborach. a ci co nie ida na wybory glosu nie maja!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Postawić na autobusy

      Cudofix (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 3

      A gdyby tak zamiast torowisk poprowadzić buspasy? Czy jednak ekolożki mają większe przebicie?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Podrzucam pomysł..

      Arek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10

      Na Oporowie nie chca krematorium to może tam zrobić drugą zajezdnie?Jedna zajezdnia autobusowa to jakies mega nieporozumienie.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Piękny przykład

      duduś (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8

      głupoty tych, którzy ustalają rozkłady jazdy. Autobus linii 110 wyjeżdża z Jagodna np. 18.55, przesiadka przy ul. Morwowej na linię 136, żeby dostać się do Powstańców Śl. Ups, autobus 136 odjechał...rozwiń całość

      głupoty tych, którzy ustalają rozkłady jazdy. Autobus linii 110 wyjeżdża z Jagodna np. 18.55, przesiadka przy ul. Morwowej na linię 136, żeby dostać się do Powstańców Śl. Ups, autobus 136 odjechał o 18.57. Dodam, że z Jagodna do ul. Morwowej/Bardzkiej autobus 110 jedzie 6 minut. Obie linie praktycznie zaczynają, bo 136 jedzie z Tarnogaju, czyli Gaj to jego pierwszy przystanek. Pytanie, czy autobus 136 nie mógłby startować o 19.05, albo 110 o 18.45 żeby się jakoś zazębiały? Rok jeżdżę i jeszcze nikt z MPK na to nie wpadł. zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      @duduś

      wieszcz

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 1

      "Rok jeżdżę i jeszcze nikt z MPK na to nie wpadł." Ale decydenci z MPK nie jeżdżą.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      l

      l (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4

      MPK nie ustala kursów, kursy sa zlecane przez magistrat

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      stawiają na tramwaje i likwidują tramwaje

      wania (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16 / 1

      Dobry żart. Gatką stawiają na tramwaje, a jednocześnie likwidują linie tramwajowe i zajezdnie tramwajowe.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Stawianie na tramwaje

      Kierowca (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 3

      to pomyłka. Jak już wcześniej wspomniano wystarczy, że jeden wypadnie z szyn, zderzy się itp. i inny nie może go ominąć. Autobus za to może i to jest główna przewaga. Myślę, że we Wrocławiu powinno...rozwiń całość

      to pomyłka. Jak już wcześniej wspomniano wystarczy, że jeden wypadnie z szyn, zderzy się itp. i inny nie może go ominąć. Autobus za to może i to jest główna przewaga. Myślę, że we Wrocławiu powinno się zacząć proces budowania kolejki miejskiej (S-Bahn), ponieważ w obrębie miasta istnieje wiele torów kolejowych. Oczywiście pod centrum należałoby przekopać tunel i zdaję sobie sprawę, że to ogromne wyzwanie logistyczne i finansowe, ale nikt nie mówi, że to ma powstać w 2 lata. Osiedla na południu i zachodzie szybko się rozrastają, a infrastruktura stoi w miejscu. Jeśli zaczniemy myśleć teraz o tym to za 10-15 lat możemy mieć niezawodną i szybką komunikację miejską opartą na pociągach. Powinno się też uruchomić pociąg do Bielan Wrocławskich z Wrocławia Głównego, a na Bielanach wybudować parking. Ludzie mogliby tam zostawić samochód i znacznie szybciej dotrzeć do centrum miasta. zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama