Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wrocław: ITS daje priorytet tramwajom, ale nie wszystkim. Połowa linii stoi

List Czytelnika, WSK
Tomasz Hołod
Nasz Czytelnik Dominik Niszewski zwraca uwagę na to, że na niektórych ulicach wszystkie tramwaje mają ciągle zielone światło dzięki systemowi ITS, a na innych - na przykład na Powstańców Śląskich, zielone światło mają tylko dwie z kilku linii. Inne są gorsze? Trudno tu o logikę - w końcu mniej uprzywilejowane dla Inteligentnego Systemu Transportu linie tramwajowe mogą tym samym blokować te szybkie. Poza tym czasem inteligentny system na ul. Grabiszyńskiej przepuszcza zbyt dużo samochodów przez skrzyżowanie – w efekcie nie zdążają one na kolejne światła i blokują tramwaje. Nasz Czytelnik proponuje konkretne rozwiązania tych problemów.

Oto cały list Dominika Niszewskiego.

"Dzień dobry!
Obecnie w ciągu ul. Legnickiej wysoki priorytet otrzymuje w godzinach szczytu 20 pociągów tramwajowych w każdą stronę (linie 31 PLUS, 32 PLUS oraz 33 PLUS). Tymczasem w ciągu ul. Powstańców Śl. priorytet przyznano tylko liniom 6 i 7 (10 pociągów tramwajowych w każdą stronę w godzinach szczytu) oraz, w szczególnych przypadkach, liniom 2 i 17 jadącym w stronę Centrum. Podobnie w ciągu ul. Grabiszyńskiej priorytet otrzymała jedynie linia 11 (5 pociągów tramwajowych w każdą stronę w godzinach szczytu). Jeżeli na ul. Legnickiej uprzywilejowanie 20 pociągów tramwajowych w każdą stronę jest akceptowalne, to dlaczego nie jest akceptowalne uprzywilejowanie takiej samej liczby pociągów tramwajowych na ul. Powstańców Śląskich i Grabiszyńskiej? Oznaczałoby to dodatkowo każdorazowe uprzywilejowanie linii 2 i 17 w ciągu ul. Powstańców Śląskich oraz linii 4, 5 i 14/24 w ciągu ul. Grabiszyńskiej.
Jednocześnie chciałbym zaproponować alternatywne rozwiązanie dla problemu blokowania tramwajów przez samochody na ul. Grabiszyńskiej, polegające na zmianie funkcjonowania sygnalizacji świetlnej na wysokości pl. Srebrnego. Obecnie ww. sygnalizacja w czasie 1 cyklu przepuszcza znacznie więcej aut, aniżeli jest w stanie przejechać przez skrzyżowanie z al. Hallera i ul. Klecińską. W efekcie pomiędzy pl. Srebrnym a skrzyżowaniem z al. Hallera i ul. Klecińską powstają w godzinach szczytu zatory samochodowe.
Gdyby dostosować przepustowość na wysokości pl. Srebrnego do przepustowości skrzyżowania z al. Hallera i ul. Klecińską, wówczas na przedmiotowym odcinku nie powinny się tworzyć zatory. Samochody – zamiast czekać w kolejce pomiędzy pl. Srebrnym a Hallera/Klecińską, gdzie brak wydzielonego torowiska – czekałyby w kolejce pomiędzy ul. Pereca a pl. Srebrnym, gdzie torowisko jest wydzielone.
Dodatkowo chciałbym zaznaczyć, że również w przypadku ul. Krakowskiej można by zastosować alternatywne rozwiązanie. Sygnalizacja świetlna na wysokości przystanku „Krakowska (Centrum handlowe)” mogłaby przepuszczać w stronę Centrum tylko tyle samochodów, ile jest w stanie przejechać przez skrzyżowanie z ul. Kościuszki, Traugutta i Na Niskich Łąkach.
Podsumowując, postuluję:
a) przyznanie wysokiego priorytetu wszystkim kursom linii 2 i 17 w ciągu ul. Powstańców Śl.,
b) przyznanie wysokiego priorytetu wszystkim kursom linii 4, 5 i 14/24 w ciągu ul. Grabiszyńskiej,
c) wydzielenie toru tramwajowego w ciągu ul. Grabiszyńskiej od pl. Srebrnego do Hallera/Klecińskiej lub dostosowanie liczby przepuszczanych aut na wysokości pl. Srebrnego do przepustowości skrzyżowania z Hallera/Klecińską,
d) wydzielenie torowiska tramwajowego w ciągu ul. Krakowskiej lub dostosowanie liczby przepuszczanych aut na wysokości przystanku „Krakowska (Centrum handlowe)” do przepustowości skrzyżowania z Kościuszki/Traugutta/Na Niskich Łąkach.
Z poważaniem,

Dominik Niszewski"

Co na to magistrat? Wysłaliśmy rano list naszego Czytelnika urzędowi miasta. Nie otrzymaliśmy odpowiedzi. Co Wy sądzicie o jego pomysłach?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Wrocław: ITS daje priorytet tramwajom, ale nie wszystkim. Połowa linii stoi - Gazeta Wrocławska

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska