Czy targi w sieci zastąpią tradycyjne

    Czy targi w sieci zastąpią tradycyjne

    Bożena Kończal

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Rozmowa z Marzeną Dąbrowską, dyrektorem sprzedaży i marketingu Online Expo Polska.
    Coraz więcej firm w poszukiwaniu oszczędności ogranicza wydatki na udział w targach czy wręcz z nich rezygnuje. Czy szansą na wypełnienie tej luki są targi internetowe?

    Firmy starają się rozważnie planować wydatki i przeznaczać je na najbardziej efektywne wsparcie marketingowe. Dlatego działania w internecie będą zyskiwać na znaczeniu, bo taka reklama jest najtańsza, a ponadto najłatwiej i najszybciej można zmierzyć jej efekty. Według statystyk, to właśnie wtedy wzrost liczby zakupów dokonywanych w sieci jest największy. Dzięki masowemu dostępowi do sieci, możliwe stało się przeniesienie targów tradycyjnych na nowy, wyższy poziom. Organizowane są w internecie, przy zachowaniu wszystkich zasad i tradycji istotnych dla imprez wystawienniczych.
    Internetowe targi zyskują popularność z powodu znacznie niższych kosztów zarówno uczestnictwa, jak i dotarcia do klienta. Wiele firm, które z powodów ekonomicznych, logistycznych etc. nie uczestniczą w targach tradycyjnych, dzięki targom internetowym ma możliwość zaprezentowania swoich towarów lub usług potencjalnym klientom.

    Ile orientacyjnie kosztuje udział w tradycyjnych targach, a ile w internetowych?

    Uczestnictwo w targach tradycyjnych to przede wszystkim koszt wynajmu powierzchni dla stoiska, który może być różny w zależności od imprezy - od około 5 tys. do 20 tys. zł. Do tego trzeba doliczyć wydatki na budowę stoiska, przygotowanie materiałów reklamowych, opłaty za hotele i dojazdy. Natomiast całkowity średni koszt uczestnictwa w targach internetowych szacujemy na 3,5 tys. zł. Warto przy tym zaznaczyć, że szacowana liczba odwiedzin naszych targów to aż 250 tys. internautów w ciągu 10 dni.

    Jakie inne zalety, poza mniejszymi kosztami, ma uczestniczenie w targach w sieci?

    Targi Online Expo przynoszą wiele korzyści przyciągających potencjalnych klientów, m.in. bezpłatne wejście na targi bez potrzeby opuszczania domu 24 godziny na dobę w ciągu 10 dni. Na wirtualnych stoiskach istnieje możliwość przeglądu oferty wystawców, specjalnych promocji, udziału w konkursach dla odwiedzających. Na targach dajemy też możliwość komunikacji bezpośredniej za pośrednictwem komunikatora online, co pozwala na interakcję z wystawcą podobną do tej na targach tradycyjnych.
    1 »

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Czytaj także

      Komentarze

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama