Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Galeria handlowa na dworcu PKS? Wrocławscy radni są "za" (PLANY)

Aleksandra Zienkiewicz
Wrocławscy radni przyjęli nowy plan zagospodarowania przestrzennego dla terenu dworca PKS, który pozwoli na budowę wielkiej galerii handlowej w tym miejscu.

Temat budowy galerii handlowej na ok. 4-hektarowej działce w kwartale ulic Suchej, Joannitów, Dyrekcyjnej i Borowskiej, wzbudził ożywioną dyskusję radnych. Rafał Czepil z PiS zwrócił uwagę, że na terenie dworca PKS dopuszcza się tak duży budynek, że można porównać go tylko do centrum handlowego Magnolia, a jego powierzchnia użytkowa może wynieść aż 200 000 metrów kwadratowych.

Sam inwestor zamierza przeznaczyć ponad 70 000 metrów kwadratowych na handel wielkopowierzchniowy. Żadna z galerii w centrum Wrocławia nie jest tak duża. W budynku poza sklepami mogłyby być także biura, przychodnie, urządzenia sportowe, kino czy hotel.

CZYTAJ TEŻ: Wrocław: "Zachowajmy dworzec PKS, nowa galeria jest niepotrzebna"

Jego koleżanka klubowa Mirosława Stachowiak-Różecka przekonywała, że plan w takim kształcie pozwoli na spustoszenie przestrzeni, a Wrocław przestanie być miejscem spotkań, jeśli wszyscy zamkną się w galeriach handlowych.

Sebastian Lorenc z PO miał szereg wątpliwości związanych np. z intensywnością zabudowy. - Przyszły obiekt w żaden sposób nie nawiąże do historycznej zabudowy, za to zaburzy układ urbanistyczny w tej części Wrocławia - tłumaczył.

Odmiennego zdania była radna z Klubu Radnych Rafała Dutkiewicza, Małgorzata Zawada, która stwierdziła, że nowy plan zawiera kompleksowe zagospodarowanie tego terenu, przede wszystkim z myślą o turystach i podróżnych. - W planie zostały zachowane walory krajobrazowe, a planowany budynek wpisuje się w śródmiejską zabudowę – przekonywała.

Wanda Ziembicka-Has (KR Rafała Dutkiewicza) martwiła się, czy 13 peronów, do postawienia których zobowiązany jest inwestor, wystarczą, by obsłużyć zwiększający się ruch autobusowy (na obecnym dworcu funkcjonuje 15 peronów). Dyrektor Biura Rozwoju Wrocławia Tomasz Ossowicz, który przedstawiał plan, zapewniał, że zostało sporządzone specjalne opracowanie, z którego wynikało, że ruch autobusowy powinno obsłużyć właśnie 13 peronów. - Myślę, że to nie będzie jedyny dworzec we Wrocławiu, ale na pewno będzie najważniejszym węzłem przesiadkowym – powiedział.

Tomasz Ossowicz, w odpowiedzi na zarzuty o minimalnej ilości zieleni, jaką zamierza się zostawić, tłumaczył, że reprezentacyjny plac znajduje się przed dworcem PKP od strony ul. Piłsudskiego, a od strony ul. Suchej ma być węzeł przesiadkowy.

W ostatecznym głosowaniu za przyjęciem planu było 25 radnych, przeciw – sześciu, a jeden wstrzymał się od głosu.

Radni nie podjęli natomiast większej dyskusji na temat alternatywnej koncepcji zagospodarowania działki przedstawionej na początku tygodnia przez Towarzystwo Upiększania Miasta Wrocławia. Swoją prezentację wysłali do wszystkich radnych, zachęcając ich do głębszej refleksji nad tym, jak powinien wyglądać w przyszłości ten teren. W środę list otwarty do radnych skierowali także wrocławscy architekci.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska