Wrocław: Kamery pomogą w walce z korkami

    Wrocław: Kamery pomogą w walce z korkami

    Przemysław Wronecki

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    W godzinach szczytu na alei Boya-Żeleńskiego tworzą się długie korki. Urzędnicy chcą je rozładować dzięki zainstalowaniu systemu wideodetekcji i kierowania

    W godzinach szczytu na alei Boya-Żeleńskiego tworzą się długie korki. Urzędnicy chcą je rozładować dzięki zainstalowaniu systemu wideodetekcji i kierowania ruchem na zwężeniu pod wiaduktem ©Przemysław Wronecki

    Na al. Boya-Żeleńskiego,na wysokości wiaduktu kolejowego, właśnie są instalowane inteligentne światła. Kierowcy będą stać tam krócej.
    W godzinach szczytu na alei Boya-Żeleńskiego tworzą się długie korki. Urzędnicy chcą je rozładować dzięki zainstalowaniu systemu wideodetekcji i kierowania

    W godzinach szczytu na alei Boya-Żeleńskiego tworzą się długie korki. Urzędnicy chcą je rozładować dzięki zainstalowaniu systemu wideodetekcji i kierowania ruchem na zwężeniu pod wiaduktem ©Przemysław Wronecki

    Na al. Boya-Żeleńskiego, na wysokości wiaduktu kolejowego, kierowcy codziennie stoją w sporych korkach. To efekt ruchu wahadłowego, który obowiązuje przy przejeździe pod wiaduktem kolejowym. - Każdego ranka, by dojechać z alei Kasprowicza do ulicy Kromera, tracę w korku przynajmniej 10 minut. Często z naprzeciwka nie jedzie ani jeden samochód, a stać na światłach trzeba - mówi Marek Nowakowski, kierowca srebrnego mercedesa.


    Urzędnicy postanowili pomóc kierowcom. Zainstalują tu system, który ma wydłużać zielone światło dla bardziej zakorkowanego kierunku. - Od strony Długosza i Przybyszewskiego zostanie zamontowany system rozpoznawania pojazdów i kierowania ruchem. Będzie zliczać, ilu kierowców czeka w kolejce na zielone światło - wyjaśnia Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta. Strona, po której korek będzie większy, przejedzie pod wiaduktem w pierwszej kolejności, a zielone będzie jej się paliło dłużej. - Mamy nadzieję, że takie rozwiązanie pomoże wszystkim szybciej pokonać zwężenie - dodaje rzeczniczka ZDiUM. Kamery mają zapobiec też sytuacjom, w których z jednej strony nikt nie jedzie, a z drugiej rząd pojazdów stoi na czerwonym świetle. System zacznie działać jeszcze w grudniu.

    Zmotoryzowani wolą poczekać z komentarzami, aż nowe rozwiązanie zacznie działać i okaże się, jak zdaje egzamin.

    Przeczytaj też: Do końca roku powstanie 9 nowych sygnalizacji świetlnych

    Czytaj także

      Komentarze (30)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wiadukt przebudujcie nieroby jedne!

      Troy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

      Wiadukt przebudujcie nieroby jedne! Zamiast odbijać piłeczkę do PKP i z powrotem. Śmiać się chce jak jeżdżę tamtędy i z daleka widzę te światła. Kompletna kompromitacja. Żeby takie rzeczy na jednej...rozwiń całość

      Wiadukt przebudujcie nieroby jedne! Zamiast odbijać piłeczkę do PKP i z powrotem. Śmiać się chce jak jeżdżę tamtędy i z daleka widzę te światła. Kompletna kompromitacja. Żeby takie rzeczy na jednej z głównych ulic ponad pół-milionowego miasta.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pojęcie inteligentnego czegokolwiek w tym mieście

      kalafior (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 1

      nie występuje.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      jak ten system będzie tak inteligentny jak ludzie w ZDiUM i MPK

      patyczak (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 2

      to nie pozostaje nic innego jak zostawić auto na parkingu i ruszyć do pracy na piechotę.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      hmmm

      tax-rabarbar (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      @patyczak
      I o to chodzi, o to chodzi... przecież władzuchna do tego właśnie dąży.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ta wahadłówka jest podłączona pod plac Kromera

      kiki (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 1

      i póki firma zarządzająca ITS nie pomyśli porządnie i nie zaciągnie swoich projektantów i programistów do roboty, to można tam i z 20 kamer powiesić, a to nie będzie dobrze działało. Poza tym w...rozwiń całość

      i póki firma zarządzająca ITS nie pomyśli porządnie i nie zaciągnie swoich projektantów i programistów do roboty, to można tam i z 20 kamer powiesić, a to nie będzie dobrze działało. Poza tym w systemie sterowania ITS nie ma możliwości potrzebnego tutaj sterowania grupowego ze zmiennym cyklem.

      Poza tym czemu PKP w końcu nie zabierze się za poszerzenie tego wiaduktu. Jak i kilku innych w mieście.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Co to za pomysł ?

      Tak się zastanawiam (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16

      Na czym polega problem z poszerzeniem tego przejazdu, zapewne urzędasy się nie mogą dogadać, w tym mieście jest tak wiele absurdów że pewnie go zamurują, no bo co tu zrobić jak inteligentne kamery...rozwiń całość

      Na czym polega problem z poszerzeniem tego przejazdu, zapewne urzędasy się nie mogą dogadać, w tym mieście jest tak wiele absurdów że pewnie go zamurują, no bo co tu zrobić jak inteligentne kamery nie pomogą ?zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      PKP jest takim państwem w państwie

      Wrocławianin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7

      i widać to właśnie we Wrocławiu, gdzie jest wiele doskonałych przykładów na to, że tego typu konstrukcje PKP nie ma najmniejszego zamiaru przebudowywać.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      wiadukt na Boya

      bywam tam czesto (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

      co do tego artykulu sie wypowiem tyle ze po co jakies video kamery skoro od tego jest ITS niech zamontuja i po sprawie wkoncu its ma niby polepszac przejazd przez wroclaw ta ulica to jedyny łacznik...rozwiń całość

      co do tego artykulu sie wypowiem tyle ze po co jakies video kamery skoro od tego jest ITS niech zamontuja i po sprawie wkoncu its ma niby polepszac przejazd przez wroclaw ta ulica to jedyny łacznik osiedli karłowice z kierunkiem na psie pole i grunwald oraz srodmiescie a to ze komus dadza zielone to nic nie da bo beda sie tworzyc korki od strony boya w kierunku kromera tam jest druga sygnalizacja i stoi sie tu nawet 6 cylki swiateł bo na jednym przejedzie max 6-7 aut i czerwone.JUZ to widze co sie tam bedzie działo.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Czy to dobrze?

      qwe (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10

      Czy kamera będzie też analizowała to, czy ZA wiaduktem jest miejsce dla aut? Jeśli nie to może ona wszystko pogorszyć.

      Przyznam, że jeżdżę tam sporadycznie i raczej w środku dnia a nie w czasie...rozwiń całość

      Czy kamera będzie też analizowała to, czy ZA wiaduktem jest miejsce dla aut? Jeśli nie to może ona wszystko pogorszyć.

      Przyznam, że jeżdżę tam sporadycznie i raczej w środku dnia a nie w czasie porannego szczytu. Ale z tego co widziałem to akurat liczba aut przepuszczonych pod wiaduktem w stronę Kromera jest zbliżona do tego ile z tych aut w ciągu jednego cyklu pojedzie sobie dalej na Kromera czy Toruńską. Więcej pod wiaduktem przepuścić się nie da.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jeśli chcą rozładować tam ruch...

      Karłowiczanin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 24

      ...to niech poszerzą wiadukt! I nie będzie wahadła. Banał.

      Karłowice bardzo się rozrosły, na Koszarowej powstał duży szpital - mieszkańców przybyło, więc i samochodów również. Od kilkudziesięciu...rozwiń całość

      ...to niech poszerzą wiadukt! I nie będzie wahadła. Banał.

      Karłowice bardzo się rozrosły, na Koszarowej powstał duży szpital - mieszkańców przybyło, więc i samochodów również. Od kilkudziesięciu lat wyjazd z dzielnicy to niestety wahadło, które nie jest w stanie sprostać natężeniu ruchu w rozwijającym się mieście. Choć niegdyś całkiem OK, teraz wiadukt Boya nadaje się tylko do przebudowy.

      Półkilometrowych korków nie rozwiąże tam żaden mniej, czy też bardziej inteligentny system sterowania ruchem, gdyż to tylko **półśrodek** (kosztowny na dodatek). Dopóki wiadukt na Boya-Żeleńskiego (własność PKP) będzie wąskim gardłem, dopóty mieszkańcy będą zmagać się z potężnymi korkami.

      Niech miasto w końcu dogada się z PKP, bo już 3-cie pokolenie Karłowiczan (tak, tak!) nie jest w stanie doczekać się cywilizowanego wyjazdu z dzielnicy!zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dokładnie

      qwe (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9

      Oprócz poszerzenia przydałby się drugi wygodny wyjazd - np budowa tunelu pod torami na Czajkowskiego. Ale to już zupełnie science - fiction.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      "do ulicy Kromera"

      almac (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

      To już nie piszecie plac Kromera tylko ulica Kromera? Zresztą i tak błędnie. Ciężko zapamiętać, że to jest aleja Kromera a nie ulica czy plac?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Długosza

      Hrabia (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11

      problem z drożnością al. Boya-Żeleńskiego pojawia się przy skrzyżowaniu z ulicą Długosza - auta skręcające w lewo (jadące w kierunku do Placu Kromera) zatrzymują się blokując dalszy ruch aut. Auta...rozwiń całość

      problem z drożnością al. Boya-Żeleńskiego pojawia się przy skrzyżowaniu z ulicą Długosza - auta skręcające w lewo (jadące w kierunku do Placu Kromera) zatrzymują się blokując dalszy ruch aut. Auta dalej nie mogą jechać,więc stoją, kamera widzi narastający korek i nie zmienia światła na czerwone... Ciekawe czy Inteligentny system znajdzie na to rozwiązanie, ba - czy w ogóle zauważy problem. Bo sądząc z wymowy artykułu i wypowiedzi Pani Ewy Mazur - nasi urzędnicy nie mają o tym pojęcia...zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Problem nasilił się od czasu ...

      kaja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      ... powstania Lidla na rogu Boya i Długosza ... :-( ... mieszkam i jeżdżę po Karłowicach od 26 lat.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama