Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Będzie druga obwodnica Wrocławia

Magda Kozioł, Marcin Torz
Tak ma wyglądać nowa wrocławska obwodnica
Tak ma wyglądać nowa wrocławska obwodnica Wizualizacja inwestora
Za trzy lata ominiemy miasto od wschodu. Roboty zaczną się już w maju od budowy mostu.

To świetna wiadomość dla kierowców. Do 2012 roku gotowa ma być cała wschodnia obwodnica Wrocławia, czyli trasa, która połączy Żerniki Wrocławskie z Długołęką.

Dotychczas droga istniała w planach, ale termin jej budowy nie był pewny. Teraz urzędnicy mogli go wreszcie wyznaczyć - dzięki porozumieniu, które zaraz po świętach mają podpisać prezydent Wrocławia Rafał Dutkiewicz i marszałek województwa Marek Łapiński.

To właśnie marszałek zbuduje drogę, ale prezydent dopłaci do niej 50 milionów złotych. Pieniądze przekaże już po wykonaniu szosy - w latach 2012 i 2013.
- Budowę pierwszego odcinka planujemy rozpocząć jeszcze w maju - zapowiada Grzegorz Roman, wicemarszałek województwa dolnośląskiego.

Chodzi o liczący 5,5 km odcinek z Siechnic (leżących na drodze Wrocław - Oława) do Kamieńca Wrocławskiego (na trasie do Jelcza-Laskowic).
To najtrudniejszy fragment obwodnicy, bo jego częścią będzie most nad Odrą w Łanach. Obok niego wybudowana zostanie estakada nad terenami wodonośnymi, a także druga przeprawa - nad rzeką Oławą.

Jeszcze pod koniec tego roku drogowcy zajmą się kolejnym etapem drogi - tym z Siechnic do Żernik Wrocławskich.
- To ważny odcinek, bo dzięki niemu zostanie odciążona aleja Karkonoska, która teraz jest najpopularniejszym i najbardziej zatłoczonym wjazdem do Wrocławia - argumentuje wicemarszałek Grzegorz Roman.

Podkreśla, że kierowcy zyskają dzięki temu kolejny wygodny wjazd do miasta. Wystarczy, że na rondzie w Żernikach zjadą na jezdnię nr 395. Później pojadą ul. Buforową (jej poszerzenie i remont planowane są na przyszły rok), a następnie ul. Bardzką (remont zaczyna się w czerwcu). I tak dotrą do al. Armii Krajowej, czyli obwodnicy śródmiejskiej.

Najpóźniej rozpocznie się budowa odcinka wschodniej obwodnicy z Kamieńca Wrocławskiego do Długołęki.
- Wystartujemy w 2010 roku i liczymy, że uda się skończyć prace w 2012 roku - zdradza Roman.
W sumie wschodnia obwodnica Wrocławia będzie miała 25 kilometrów. Ma kosztować ok. 700 mln zł.

Niestety, na początku jazda wschodnią obwodnicą Wrocławia nie będzie wyjątkowo komfortowa. Dlaczego? Bo kierowcy na całej długości trasy będą mieli do dyspozycji zaledwie po jednym pasie w każdą stronę.
- Ale niewykluczone, że w przyszłości jezdnia będzie poszerzona - zaznacza Leszek Loch, dyrektor Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei.

Miasto ominiemy także autostradą
Do 2012 roku gotowa ma być także autostradowa obwodnica Wrocławia. Jej budowa już trwa. Trasa pozwoli ominąć miasto od strony zachodniej. Droga zacznie się w Magnicach koło Kobierzyc, a stąd - przez Bielany Wrocławskie, skrzyżowanie z autostradą A4, okolice Lotniska, Maślice i Osobowice - doprowadzi aż w okolice Długołęki. Dalej - już jako droga ekspresowa S8 - poprowadzi do obwodnicy Oleśnicy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska