Stacja Wrocław Leśnica gotowa. Perony piękne, ale za długie?...

    Stacja Wrocław Leśnica gotowa. Perony piękne, ale za długie? (ZOBACZ ZDJĘCIA)

    Weronika Skupin, fot. Paweł Relikowski

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Dworzec Wrocław Leśnica
    1/25
    przejdź do galerii

    Dworzec Wrocław Leśnica ©Paweł Relikowski

    Stacja w Leśnicy jest już właściwie gotowa - trwają odbiory techniczne i ostatnie poprawki. Odnowione wiaty, dodatkowy peron, funkcjonalne przejścia podziemne - to cieszy podróżnych. Co im się nie podoba?
    Firma Skanska przebudowująca stację w Leśnicy zakończyła już swoje prace projektowe, ale wciąż można spotkać tam robotników. Dlaczego? – Trwają ostatnie poprawki, wykonywane jest też dodatkowe zadanie, czyli budowa przejazdu dla samochodów za stacją – mówi Aleksandra Kaczorowska z firmy Skanska, kierownik budowy.

    Wspomniany przejazd to ulica Wojska Polskiego w Leśnicy, która dotychczas przebiegała równolegle do torowiska.
    Ulicę pod taką nazwą nadal można zobaczyć na internetowej mapie Google. Jednak odcinek za stacją został zrównany z ziemią i teraz, by dostać się do dalszej części ul. Wojska Polskiego, trzeba jechać objazdem przez ul. Trzmielowicką, Ratyńską i Równą. Skanska w ramach dodatkowego zadania wyleje tam asfalt, by można było przejechać tuż za stacją, tak jak przed remontem. Powstaje także przejazd drogowy nad torami, a dokładnie nad dodatkową bocznicą kolejową. Będzie ona właściwie nieużywana - to bocznica wojskowa, w pobliżu są koszary.



    Brak fragmentu dawnej ul. Wojska Polskiego, czyli przejazdu za stacją, to jeden z największych problemów, które wymieniają mieszkańcy. – Kolejna rzecz, to brak przejścia podziemnego do ul. Wojska Polskiego. By dostać się do stacji od strony zachodniej, czyli od strony Środy Śląskiej, trzeba przejść dookoła nadkładając drogi – tłumaczy Jan Andrzej Kułacz z Rady Osiedla Leśnica, który podkreśla, że bardzo cieszy się z wybudowania stacji i że jest to ważna inwestycja. Uważa, że mogłoby być jednak lepiej.

    – Perony są bardzo piękne, ale i długie. Stacja w Leśnicy wygląda jak taka w wielkim mieście, niejedna gmina nam jej zazdrości. To stanowi duży potencjał, możemy w przyszłości przyjmować o wiele więcej pociągów. Wybudowano nowy peron, miejsca jest bardzo dużo – docenia. – Jednak długie perony to też pewien minus. Gdy odprowadzałem rodzinę na pociąg, sam przekonałem się, że często trzeba biec na drugi koniec stacji. Można by stworzyć po dwa stanowiska na każdym z peronów. Na pewno niektóre starsze osoby mają trudność, by dogonić pociąg, gdy ten staje na drugim końcu peronu – zauważa Jan Andrzej Kułacz.

    Perony są rzeczywiście długie, mają 200-300 metrów, ponieważ prowadzą do tunelu z ul. Kąckiej. Taki tunel to jednak plus dla mieszkańców, którzy zauważają, że do tej pory do ul. Kąckiej prowadziła jedynie wydeptana ścieżka. Z kolei tunel podziemny ułatwia poruszanie się niepełnosprawnym. Każdy peron jest wyposażony w specjalne windy dla osób na wózkach, a cała stacja w podjazdy dla inwalidów.

    Bernard Sosulski, pasażer często korzystający ze stacji w Leśnicy, uważa, że bardzo przydałoby się przejście pod stacją do ul. Trzmielowickiej i Wojska Polskiego, by nie nadkładać drogi. Kolejny problem to zamykanie stacji na noc - po godz. 23 pasażerowie czekają na peronach i marzną, bo poczekalnia jest zamknięta. Przeszkadza to także Paulinie Bundyrze - późnym wieczorem nie ma gdzie się skryć przed wiatrem i chłodem.

    W budynku dworca w Leśnicy można spotkać ochroniarzy, którzy pracują na zmiany. Kończą pracę o godz. 23, a wtedy zamykają dworzec. Jak dowiedziała się Gazeta Wrocławska, rodzi się tu dodatkowy problem, ponieważ firma ochroniarska ma za zadanie ochronę samego dworca, a nie całej stacji i peronów. – Na peronach często młodzież pije alkohol. To duży problem, bo nie czuję się bezpiecznie, a często podróżuję z córką. Ktoś powinien coś z tym zrobić – uważa Paulina Bundyra.

    – Przechodzę się czasem po peronach, by rozprostować kości, ale w moim obowiązku nie leży rozganianie chuliganów, którzy piją alkohol na peronach. Mam jedynie ochraniać budynek dworca. Gdy dwóch czy trzech chuliganów pije piwo na ławce, to ich przeganiam. Ale gdy jest to większa grupa, nie ma sensu się narażać. Jak sprawią mi lanie, nikt mi nie wypłaci odszkodowania – zauważa anonimowo jeden z ochroniarzy. Dodaje też, że na peronie najbliżej dworca są dwie ławki, które są poza zasięgiem kamer. Obraz z kamer jest na bieżąco przekazywany Straży Ochrony Kolei, ale zajmują się oni jedynie poważnymi zamieszkami.

    Mieszkańcy chętnie ożywiliby stację w Leśnicy - część dworca jest do wynajęcia. Budynek jest martwy i pusty, nie działają nawet kasy, ponieważ przewoźnicy sprzedają bilety w pociągu. Leśniczanie chętnie zobaczyliby tu kawiarenkę czy małą restaurację, choć powątpiewają, czy taki interes by się utrzymał. W oknie dworca w Leśnicy widnieje kartka "do wynajęcia". Część pomieszczeń jest podnajętych pod biura, ale jeszcze sporo można wydzierżawić.

    Jak oceniacie stację w Leśnicy? Obejrzyjcie zdjęcia i podzielcie się wrażeniami w komentarzach

    Czytaj także

      Komentarze (26)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      !!!

      W616 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Teraz tylko kwestia czasu jak zostanie to zdemolowane, pomazgrane, ojszczane...

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      będzie pięknie dopóki debile ze sprayem nie wkroczą

      Leo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      tylko czemu miasto nie potrafi temu bydłu zaradzić???

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jednak długie perony to też pewien minus

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Takie myślenie to też pewien minus!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      co za portal...

      Kris (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6

      Po cholere zamieszczać 24 zdjęcia, mi cierpliwości starcza na 2-3 zdjęcia po czym mam dosć przeładowywania strony za każdym razem i opuszczam portal gazety. Zróbcie coś z tym, kiedyś czytałem...rozwiń całość

      Po cholere zamieszczać 24 zdjęcia, mi cierpliwości starcza na 2-3 zdjęcia po czym mam dosć przeładowywania strony za każdym razem i opuszczam portal gazety. Zróbcie coś z tym, kiedyś czytałem prawie każdy artykuł, dziś tylko czytam nagłówki i otwieram może 2 artykuły dziennie, te które naparwde mnie interesują, po prostu brak mi cierpliwości i szkoda mojego czasu...zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      po co obwodnica jak jest PKP

      ja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4

      I gitara, mają czym dojechać do miasta, po co wydawać kasę na obwodnice jakiegoś tam osiedla. Jak się towarzystwo wzajemnej adoracji przesiądzie na PKP to i korki znikną.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Piekne

      Kamil (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8

      Piekne, ale tylko czekac jak banda ubrana na czarno lub zielono wejdzie ubrana w kominiarkach i to wszystko zdemoluje.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Hehe już polaczkom coś nie odpowiada

      afwf (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 15 / 2

      to za długie to za krótkie, ciągle coś. Macie nową fajną stację to się cieszcie, a nie ciągle jakieś uwagi.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      jo

      jo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 1

      Jest pięknie :) Teraz czekam na pierwsze bohomazy...

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      aaa

      acha (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

      No i proszę. Wystarczy odświeżyć, pomyśleć i nie wydawać milionów.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Fajnie ze wyremontowali całość, bo na Brochowie sam dworzec odnowili

      JacekPlacek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 3

      a perony i przejcie pod torami nadal straszą (przejście ma raptem kilka metrów tylko 1 peron).
      Najważniejsze aby pośpieszne pociągi zatrzymywały się na tych stacjach, bo bez tego to o d..e rozbić...rozwiń całość

      a perony i przejcie pod torami nadal straszą (przejście ma raptem kilka metrów tylko 1 peron).
      Najważniejsze aby pośpieszne pociągi zatrzymywały się na tych stacjach, bo bez tego to o d..e rozbić takie stacje. Po co jechać na główny - nadrabiać km i tracić czas jak pociąg jak pociąg przejeżdża przez daną stację. Jak ktoś się nawet bez biletu przejedzie np z głównego na Nadodrze czy Brochów to przecież nikomu czapka z głowy nie spadnie, a Ci co mają jechać dalej swoje przecież zawsze zapłacą.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jakby się na takich stacjach zatrzymywały...

      ...to już NIE były POŚPIESZNE. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

      !


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Miało bać:

      ..to już NIE byłyby POŚPIESZNE. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

      !

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama