Po raz pierwszy w historii Chamletów pojawi się 5 kategorii konkursowych: druk (połączona reklama prasowa i zewnętrzna), reklama internetowa, reklama telewizyjna, społeczno-polityczna oraz communications design (logo firm, inne elementy komunikacji wizualnej).
W tym roku zmieniono również miejsce imprezy. Gala finałowa dotychczas miała miejsce w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Teraz organizatorzy przenieśli ją do auli na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii, która pomieścić może aż 530 osób. W poprzedniej sali mieściło się raptem 250 osób, a że Chamlety zawsze ściągały tłumy, to ludzie ledwo się w niej mieścili.
W składzie tegorocznego jury zasiądą teoretycy komunikacji społecznej: prof. Michael Fleischer, prof. Grażyna Habrajska, prof. Alosza Awdiejew, prof. Dariusz Doliński, dr Michał Grech, Dirk Henkelmann, prof. Jerzy Jastrzębski oraz prof. Andrzej Zawada.
Będę mieli trudne zadanie, ponieważ do tegorocznej edycji festiwalu Chamlety 2013 przesłanych zostało ponad 400 reklam.
"Duże jaja gospodyni" czy "Afryka pełną gambią" to tylko przykładowe reklamy zgłoszone do festiwalu. Twórcy reklam lubią "zabłsynąć" niezwykłym, przykuwającym uwagę hasłem lub wkleić roznegliżowaną dziewczynę, aby zareklamować tonery do drukarek.
Dlatego wrocławskie Chamlety to festiwal najgorszej, najdziwniejszej a czasami najbardziej szokującej reklamy. Internauci podsyłają filmiki oraz własnoręcznie zrobione zdjęcia dziwnych strategii marketingowych. W tym roku będzie to już IV edycja. Za każdym razem twórcy poszczególnych reklam, które zwyciężą w festiwalu, mogą dostać wnagrodę zgniecioną kulkę papieru w szklanym pudełku. Do tej pory nikt się jednak po nią nie zgłosił.
Zobacz przykładowe filmy, które internauci zgłaszali do festiwalu Chamlety 2013:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?