6870 słupów, szafek oświetleniowych, sygnalizacyjnych i trakcyjnych jest raz na dwa tygodnie oczyszczanych z plakatów i nalepek przez wykonawcę, wybranego przez ZDiUM. Jest co czyścić. Wystarczy przejść się po centrum, by zobaczyć, że plakaty, zapraszające zainteresowanych na imprezy, rozlepiane są gdzie popadnie.
Przetarg w zeszłym roku wygrała firma Rotomat. Za 225 tys. zł brutto ma od listopada 2012 roku do marca 2014 usuwać plakaty systematycznie, dwa razy w tygodniu.
Płacą za to podatnicy. Jak twierdzi ZDiUM nie ma możliwości pociągnięcia do odpowiedzialności finansowej organizatorów koncertów czy innych wydarzeń kulturalnych, które reklamują się nielegalnie na słupach.
- Prawo nie daje nam takiej możliwości - wyjaśnia Ewa Mazur, rzecznik prasowy ZDiUM. - Aby ukarać kogoś grzywną, trzeba złapać go na gorącym uczynku podczas rozwieszania plakatów. Trwają prace, by ten stan rzeczy zmienić, ale na razie nic nie możemy w tej sprawie zrobić - dodaje.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?