Chcesz ominąć korek na Strzegomskiej? Musisz zadzwonić do...

    Chcesz ominąć korek na Strzegomskiej? Musisz zadzwonić do dróżnika

    Bartosz Józefiak

    Gazeta Wrocławska

    Gazeta Wrocławska

    Przejazd kolejowy Wrocław Muchobór

    Przejazd kolejowy Wrocław Muchobór ©Pawel Relikowski

    Kierowco! Jesteś zmęczony ciągłymi korkami na Strzegomskiej? Jest prosty sposób, by je ominąć. Musisz tylko o pomoc poprosić... dróżnika na kolei.
    Przejazd kolejowy Wrocław Muchobór

    Przejazd kolejowy Wrocław Muchobór ©Pawel Relikowski

    W godzinach porannych i popołudniowych szczytów na ul. Strzegomskiej, pod estakadą Gądowianką (czyli w miejscu, gdzie na Strzegomskiej z czterech zostają dwa pasy ruchu) tworzą się ogromne korki. Okazuje się, że kierowcy jadący estakadą mogą je łatwo ominąć. Jak? Wystarczy na pierwszym skrzyżowaniu przy ul. Klecińskiej skręcić w ul. Traktatową (można też skręcić nieco dalej, na skrzyżowaniu ze światłami w ulicę Duńską, i dalej Muchoborską wyjechać na Traktatową). Dalej kierujemy się Traktatową, Otyńską i Babimojską z powrotem do Strzegomskiej – ale wyjeżdżamy już w miejscu, gdzie najgorszy korek jest już za nami.

    Z tej alternatywnej trasy nikt jednak nie korzysta. Powód jest prosty – kierowca chcący wybrać tę drogę spotka poważną przeszkodę w postaci wiecznie opuszczonego szlabanu kolejowego przy stacji Wrocław Muchobór. - Przejazdy kolejowe są podzielone na różne grupy. Ten przy ul. Traktatowej to tzw. przejazd o stanie stałym zamkniętym. Ruch aut jest tam po prostu tak mały, a odległość od stacji kolejowej tak niewielka, że ze względów bezpieczeństwa jest on zamknięty – wyjaśnia Mirosław Siemieniec, rzecznik spółki PKP PLK odpowiedzialnej za infrastrukturę kolejową.

    Ale i na to jest sposób. Niewielu kierowców bowiem wie, że szlaban można podnieść. Wystarczy... zadzwonić do dróżnika i go o to poprosić. Przy szlabanie znajduje się bowiem przycisk, za pomocą którego można skontaktować się z dróżnikiem. - Jeśli będzie to możliwe, tzn. Jeśli akurat nie będzie jechał żaden pociąg, szlaban zostanie podniesiony – wyjaśnia Mirosław Siemieniec.

    Krótki „telefon” i gotowe - ominęliśmy korki na Strzegomskiej! Nietrudno jednak sobie wyobrazić, że wielu kierowców zdecydowałoby się na taki trick, jadąc rano do pracy. Co wtedy? - Teoretycznie można zmienić kategorię szlabanu. W innych miejscach zdarza się to często – mówi rzecznik PKP PLK.

    Wtedy szlaban na stałe mógłby być otwarty. Ale rzecznik dodaje, że po pierwsze bliskość przystanku kolejowego raczej nie sprzyja takiemu rozwiązaniu. A po drugie, pociągi przejeżdżają w tym miejscu tak często, że szlaban byłby częściej zamknięty, niż otwarty.

    Ale spróbować warto...

    Czytaj także

      Komentarze (23)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      __

      muff (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Dokładnie, spróbować warto... Te dziury niestety odstraszają, droga tam to istna Ukraina :)

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      co ja pacze

      zachowaj spokój w spokojnych miejscach (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 1

      Ktoś z GW jeździ chyba do pracy przez stację Muchobór Mały bo miejsce to zaczęło od kilku tygodni stanowić „poważny” i „kluczowy” węzeł komunikacyjny dla całego Wrocławia. Kiedyś pracowałem w tej...rozwiń całość

      Ktoś z GW jeździ chyba do pracy przez stację Muchobór Mały bo miejsce to zaczęło od kilku tygodni stanowić „poważny” i „kluczowy” węzeł komunikacyjny dla całego Wrocławia. Kiedyś pracowałem w tej gazecie ( w jej poprzedniej formie i pod inną nazwą) i napisanie artykułu to było coś więcej niż wyszukiwanie sensacji w Google lub widoku z okna własnego biura.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      mega korki

      wyborca (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 1

      Zamknęli wiadukt na ul. Chociebuskiej już kolejny miesiąc. Przejazdy kolejowe przy ul Kołobrzeskiej i ul. Koszalińskiej prawie cały czas zamknięte, korki permanentne. Karetka czy Straż Pożarna na...rozwiń całość

      Zamknęli wiadukt na ul. Chociebuskiej już kolejny miesiąc. Przejazdy kolejowe przy ul Kołobrzeskiej i ul. Koszalińskiej prawie cały czas zamknięte, korki permanentne. Karetka czy Straż Pożarna na Kuźniki nie dojedzie na czas. Obok szarych obywateli mieszkają tu radna miejska i wysoki urzędnik państwowy.
      Kiedy nieudaczniki z UM i ZDiUM zapodadzą chociaż termin remontu wiaduktu?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ...

      kamillo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 4

      Generalnie artykuł tak durny, że aż szkoda czytać. Może zaczniemy jeździć też po chodnikach i pasach zieleni - w końcu da się tamtędy jechać i tylko źli urzędnicy uniemożliwiają tego przepisami...rozwiń całość

      Generalnie artykuł tak durny, że aż szkoda czytać. Może zaczniemy jeździć też po chodnikach i pasach zieleni - w końcu da się tamtędy jechać i tylko źli urzędnicy uniemożliwiają tego przepisami (chociaż widziałem i takich co z tego sobie nic nie robią). Droga jest w fatalnym stanie, a poza tym wjechać potem na Strzegomską byłoby trudno i potęgowało korki. Ten artykuł powinien być usunięty jak najszybciej. No i niech czcigodny autor wskaże mi chociaż jedno miejsce gdzie Strzegomska ma 4 pasy? Bo chyba liczył z zatoczką przystankową :/zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ...

      ... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

      Nawet średnio inteligentna małpa domyśliłaby się, że chodzi o ulicę dwupasmową

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ND

      ALA (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 1

      Pozdrawiam wszystkich podróżujących rano z Nowego Dworu do Podwala!!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Otwiera sie

      Farmik (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 1

      jak nacisnalem ten guzik to normalnie po minutce mi otworzyl koles.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Słoicze oszczędności

      BartekP (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 28 / 6

      Pobujam się po bocznych dziurawych ulicach, postoją kilka minut na przejdzie, ale ominę korek gigant! Jestem naczelnym spryciarzem w swojej wsi!
      Pokręcę się 30 minut po centrum, spalę 2 litry...rozwiń całość

      Pobujam się po bocznych dziurawych ulicach, postoją kilka minut na przejdzie, ale ominę korek gigant! Jestem naczelnym spryciarzem w swojej wsi!
      Pokręcę się 30 minut po centrum, spalę 2 litry benzyny ale znajdę darmowe miejsce do parkowania! Jestem naczelnym spryciarzem w swojej wsi!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Tylko

      chyba (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9

      nikt nie wie, że często bywają sytuacje, które zmuszają do czekania nawet do 15 minut, aż dróżnik podniesie przejazd, gdyż jest duży ruch kolejowy

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      czy słoiki piszące takie artykuły znają miasto ?

      !!! ....a (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 2

      z estakady skręcić w Traktatową ??? ( rozumiem że w lewo bo napisane jest że dalej ewentualnie w Duńską na światłach ) ciekawe jak , chyba że jak na wsi przez pas zieleni !
      i jaka tu logika dla...rozwiń całość

      z estakady skręcić w Traktatową ??? ( rozumiem że w lewo bo napisane jest że dalej ewentualnie w Duńską na światłach ) ciekawe jak , chyba że jak na wsi przez pas zieleni !
      i jaka tu logika dla kierowcy ? jedzie Strzegomską aby potem na Gądowiankę i dalej tym super skrótem przez Muchoborską i przejazd ?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      4 pasy na Strzegomskiej???

      szop (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 2

      Czy jako pas czwarty pan dzienniekrz traktuje 30-metrowy pas wyjazdowy z BUS-pasa?

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama