Kierowcy autobusów wciąż narzekają na ITS. "Niczego się nie...

    Kierowcy autobusów wciąż narzekają na ITS. "Niczego się nie uczy"

    Weronika Skupin

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Kierowcy autobusów wciąż narzekają na ITS. "Niczego się nie uczy"

    ©fot. Tomasz Hołod

    Kierowcy MPK mieli mieć szkolenia z działania sytemu ITS. Narzekali, że Inteligentny System Transportu przepuszcza tramwaje, a autobusy tracą wtedy cały cykl świetlny. MPK uznało, że pretensje kierowców wynikają z ich niedoinformowania o ITS i powinni poznać jego tajniki. Pierwsze spotkania przedstawicieli magistratu odpowiedzialnych za wdrożenie systemu i kierowców już się odbyły. Wrażenia tych ostatnich są niezmienne: ITS nigdy nie będzie korzystny dla kierowców autobusów, a ich uwagi nie są uwzględniane.
    Kierowcy autobusów wciąż narzekają na ITS. "Niczego się nie uczy"

    ©fot. Tomasz Hołod

    Kierowcy autobusów będą poznawać działanie ITS dzięki cyklowi artykułów zamieszczanych w wewnętrznym biuletynie pracowniczym. Regularnie odbywać się będą spotkania przedstawicieli Centrum Sterowania Ruchem i Transportem Publicznym odpowiedzialnych za ITS i kierowców MPK. – Kierowcy mają systematycznie poznawać nowe fakty funkcjonowaniu ITS, dlatego zdecydowaliśmy się je zamieścić w biuletynie, to najprostsza droga dotarcia do wszystkich.
    Pierwsze informacje zamieścimy w biuletynie listopadowym, wraz ze skrzynką mejlową, gdzie można będzie wysyłać pytania odnośnie działania systemu. Zależy nam na tym, by wyjaśnić kierowcom wszelkie nieścisłości i wyczerpująco odpowiedzieć na ich wszystkie pytania – mówi Agnieszka Korzeniowska rzecznik MPK.

    Najważniejsze zasadnicze pytanie jakie mają kierowcy brzmi: kiedy ITS przestanie blokować autobusy? – Tracimy na skrzyżowaniach nawet po 1,5 min. Dojeżdżam do skrzyżowania i mam czerwone, potem nie dostaję zielonego, bo jedzie tramwaj i czekam kolejny cały cykl – tłumaczy Marek, kierowca z wieloletnim stażem. To samo mówią inni kierowcy z zajezdni przy Grabiszyńskiej i Obornickiej. W efekcie tracą nawet kilkanaście minut na trasie i mają opóźnienia. Skrót ITS rozwijają jako I Teraz Stoisz. O sprawie szerzej pisaliśmy w sierpniu, zobacz: ITS, czyli I Teraz Stoisz

    Kierowcy utrzymywali, że czekają nawet cały cykl świetlny na skrzyżowaniach: Bajana/Lotnicza, Grabiszyńska/Stalowa, Piłsudskiego/Stawowa, Pilczycka/Górnicza, Borowska/Gliniana, Bardzka/Kamienna, Bardzka/Armii Krajowej, Kamienna/Hubska/Bardzka, Sucha/Borowska, Pilczycka/Kozanowska.

    – Od tamtego czasu problem nie zniknął, a wręcz jest gorzej. Nie podoba się to nam i motorniczym starych tramwajów Konstal, które przepuszczają Skody i Protramy. Po co nam jakiekolwiek akcje w biuletynie albo spotkania ze specami od ITS, skoro oni w ogóle nas nie słuchają? Był pan z ITS-u, poopowiadał że się zmieniło... Bzdura! Nic się nie zmieniło i nie zmieni – twierdzi jeden z kierowców.

    Drugi dodaje: – Skoro miasto wydało sto milionów na system, który ma faworyzować tramwaje, to będą one uprzywilejowane i koniec. Nie będą zmieniać parametrów tak, by nam, kierowcom autobusów było lepiej, bo nie po to instalowali ITS – uważa.

    – Nie znam kierowcy, któremu w ITS coś się podoba. Przejeżdżający tramwaj Plus lub Protram zabiera nam cykl, a do nikogo nie dociera, że można zrobić tak by tego cyklu nie zabierał. Chcielibyśmy przejechać to skrzyżowanie na tym samym cyklu co tramwaj, tuż po nim, a nie półtorej minuty później. Przecież to tylko komputer, można go zaprogramować tak, żeby każdemu było dobrze – mówi kierowca z ponad 10-letnim stażem.

    O ITS czytaj więcej na 2 stronie

    1 »

    Czytaj także

      Komentarze (84)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      trudno, co robić?

      orthodox (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      To, że autorzy systemu uderzyli w posiadaczy prywatnych samochodów - jest dla mnie zrozumiałe. Takie było założenie. To, że autobus będący środkiem transportu zbiorowego jest dyskryminowany na...rozwiń całość

      To, że autorzy systemu uderzyli w posiadaczy prywatnych samochodów - jest dla mnie zrozumiałe. Takie było założenie. To, że autobus będący środkiem transportu zbiorowego jest dyskryminowany na równi z samochodem prywatnym już trudniej pojąć. Jednak dlaczego w systemie dyskryminuje się również pieszych, to największa zagadka. Wielokrotnie byłem światkiem sytuacji na skrzyżowaniu Hubska/Kamienna/Bardzka, kiedy dla pieszych zapalało się czerwone, bo na przystanek w kierunku centrum wjeżdżał tramwaj. Po takim czerwonym "extra" następowało jeszcze dalsze czerwone, to "normalne". Kiedy wreszcie zapaliło się zielone i można było dojść do przystanku, tramwaj zdążył już dojechać do następnego przystanku na Hubskiej. To nie jest system inteligentny. To jest system inteligentny "inaczej". Tutaj stanę w obronie urzędników odpowiedzialnych za ITS: zapewne zostali zmuszeni do wybrania w przetargu oferty o najniższej cenie. Jak widać 100 baniek to zbyt mało, wystarczyło wyłącznie na zrobienie zamieszania.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ITS to porażka

      Greg (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 2

      ITS "kradnie"zielone światło nie tylko autobusom MPK ale i pozostałym użytkownikom dróg.Niby dlaczego ludzie jadący tramwajem mają być uprzywilejowaną grupą ludzi a setki innych mają tracić...rozwiń całość

      ITS "kradnie"zielone światło nie tylko autobusom MPK ale i pozostałym użytkownikom dróg.Niby dlaczego ludzie jadący tramwajem mają być uprzywilejowaną grupą ludzi a setki innych mają tracić czas?Czy to jest zaletą,że setki aut długo stojących na skrzyżowaniach emitują więcej spalin do otoczenia?Trudno uwierzyć,że wywalono na to sto milionów choć znając polskie realia wydawania publicznych pieniędzy oraz kuluary takich przetargów można się domyślać o co chodzi.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      lol

      lol (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 3

      Dorośnij. Korki były, są i będą. A rozwiązania ułatwiające poruszani się transportem zbiorowym i sprzyjające komunikacji miejskiej powinny być promowane w każdym wielkim mieście. Stań w porannym...rozwiń całość

      Dorośnij. Korki były, są i będą. A rozwiązania ułatwiające poruszani się transportem zbiorowym i sprzyjające komunikacji miejskiej powinny być promowane w każdym wielkim mieście. Stań w porannym szczycie i zobacz ile średnio ludzi podróżuje w osobowym samochodzie a ile w tramwaju. Potem pomyśl o ile więcej aut byłoby na ulicach gdyby nie komunikacja zbiorowa. Tak samo plujecie na rowerzystów a prawda jest taka że im więcej rowerzystów tym mniej samochodów. Jeszcze 20lat i się może obudzicie że centrum miasta już nie jest od dawna w stanie obsłużyć ruchu kołowego i zmiany są konieczne.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      fff

      kml (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10

      W którym miejscu jest ten system inteligentny ? Modra wystarczy że wjadę na przystanek i więcej wysiądzie ludzi i nie odjadę przed zmianą świateł muszę stać aż przyjedzie następny plus z tyłu a to...rozwiń całość

      W którym miejscu jest ten system inteligentny ? Modra wystarczy że wjadę na przystanek i więcej wysiądzie ludzi i nie odjadę przed zmianą świateł muszę stać aż przyjedzie następny plus z tyłu a to czas oczekiwania ok 10min bo zgaśnięciu światła już mnie nic nie wykrywa tak było przez ostatnie parę dni.Zgłaszane do Centrali Ruchu - zgłosimy do naprawy mija parę dni i dokładnie to samo bo nikt nic z tym nie zrobił.Jedzie Plus z Arkad do Legionów pytanie dlaczego w tym czasie jak tramwaj ma światło to auta w tym samym kierunku mają czerwone przecież też by mogły spokojnie przejechać nie kolidując nikomu.Następny punkt na Szańców (przystanek) podjeżdżam otwieram drzwi zapalają się światła zamykam drzwi i dla aut świeci się zielone dla tramwaju zamknięte światło co dezorientuje niektórych kierowców bo zielone jest przystanek i bardzo często mam widok nikt nie jedzie tramwaj stoi dopiero w następnym cyklu zapala się światełko dla tramwaju i aut.A mogło by to działać tak że jak zamknę drzwi to skoro świeci się zielone dla aut to w tym czasie i dla tramwaju też mogło by się świecić światło do jazdy a tak jak stanie większe auto za tramwajem to stoi na zielonym bo obok jest zbyt wąsko by mogło przejechać.Owszem jest kilka miejsc gdzie to fajnie działa ale więcej jest takich miejsc gdzie by można było sobie odpuścić ITS bo synchronizacja świateł dużo lepiej się sprawdzała i tak jest na : Nowowiejska/Jedności Narodowej,Poniatowskiego/Szańców,Dyrekcyjna gdzie kosztem plusów opóźnia się linię 9 i 15,Przy Dolmed Linia 23 zdarza się że jak zasuwa plus za plusem to i ta linia może spędzić na światłach i 7min.Wspomniana Słowiańska/Nowowiejska tramwaje Lini 0 narzekają bardzo często że mają na końcówce trasy po 3 minuty czasu na wyrównanie opóźnienia z czego jak mają pecha to na wymienionej krzyżówce wyłapują 5-6 min opóźnienia kilka kursików i mają opóźnienie po 15min i więcej po czym bardzo często zdarza się tak że wyprzedza je brygada wyjeżdżająca z zajezdni na linie i potem blokują się na Nadodrzu bo jeden ma przerwę a ten za nim jest już po odjeździe no ale nie ma jak go ominąć i łapie jeszcze większe opóźnienie zgłaszane wielokrotnie znany problem i nikt nic z tym nie robi .Całe to pitolenie że ITS jest super a co mają powiedzieć że wydali tyle milionów i działa jak dział wyłączą to znowu można by powiedzieć że zakupili sobie najdroższe kamery w mieście. Zostaje nam zatem zacisnąć zęby i jeździć tak jak to dziadostwo nam pozwoli.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      zzz

      xxx (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      W którym miejscu jest ten system inteligentny ? Modra wystarczy że wjadę na przystanek i więcej wysiądzie ludzi i nie odjadę przed zmianą świateł muszę stać aż przyjedzie następny plus z tyłu a to...rozwiń całość

      W którym miejscu jest ten system inteligentny ? Modra wystarczy że wjadę na przystanek i więcej wysiądzie ludzi i nie odjadę przed zmianą świateł muszę stać aż przyjedzie następny plus z tyłu a to czas oczekiwania ok 10min bo zgaśnięciu światła już mnie nic nie wykrywa tak było przez ostatnie parę dni.Zgłaszane do Centrali Ruchu - zgłosimy do naprawy mija parę dni i dokładnie to samo bo nikt nic z tym nie zrobił.Jedzie Plus z Arkad do Legionów pytanie dlaczego w tym czasie jak tramwaj ma światło to auta w tym samym kierunku mają czerwone przecież też by mogły spokojnie przejechać nie kolidując nikomu.Następny punkt na Szańców (przystanek) podjeżdżam otwieram drzwi zapalają się światła zamykam drzwi i dla aut świeci się zielone dla tramwaju zamknięte światło co dezorientuje niektórych kierowców bo zielone jest przystanek i bardzo często mam widok nikt nie jedzie tramwaj stoi dopiero w następnym cyklu zapala się światełko dla tramwaju i aut.A mogło by to działać tak że jak zamknę drzwi to skoro świeci się zielone dla aut to w tym czasie i dla tramwaju też mogło by się świecić światło do jazdy a tak jak stanie większe auto za tramwajem to stoi na zielonym bo obok jest zbyt wąsko by mogło przejechać.Owszem jest kilka miejsc gdzie to fajnie działa ale więcej jest takich miejsc gdzie by można było sobie odpuścić ITS bo synchronizacja świateł dużo lepiej się sprawdzała i tak jest na : Nowowiejska/Jedności Narodowej,Poniatowskiego/Szańców,Dyrekcyjna gdzie kosztem plusów opóźnia się linię 9 i 15,Przy Dolmed Linia 23 zdarza się że jak zasuwa plus za plusem to i ta linia może spędzić na światłach i 7min.Wspomniana Słowiańska/Nowowiejska tramwaje Lini 0 narzekają bardzo często że mają na końcówce trasy po 3 minuty czasu na wyrównanie opóźnienia z czego jak mają pecha to na wymienionej krzyżówce wyłapują 5-6 min opóźnienia kilka kursików i mają opóźnienie po 15min i więcej po czym bardzo często zdarza się tak że wyprzedza je brygada wyjeżdżająca z zajezdni na linie i potem blokują się na Nadodrzu bo jeden ma przerwę a ten za nim jest już po odjeździe no ale nie ma jak go ominąć i łapie jeszcze większe opóźnienie zgłaszane wielokrotnie znany problem i nikt nic z tym nie robi .Całe to pitolenie że ITS jest super a co mają powiedzieć że wydali tyle milionów i działa jak dział wyłączą to znowu można by powiedzieć że zakupili sobie najdroższe kamery w mieście. Zostaje nam zatem zacisnąć zęby i jeździć tak jak to dziadostwo nam pozwoli.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      xxx

      zzz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      W którym miejscu jest ten system inteligentny ? Modra wystarczy że wjadę na przystanek i więcej wysiądzie ludzi i nie odjadę przed zmianą świateł muszę stać aż przyjedzie następny plus z tyłu a to...rozwiń całość

      W którym miejscu jest ten system inteligentny ? Modra wystarczy że wjadę na przystanek i więcej wysiądzie ludzi i nie odjadę przed zmianą świateł muszę stać aż przyjedzie następny plus z tyłu a to czas oczekiwania ok 10min bo zgaśnięciu światła już mnie nic nie wykrywa tak było przez ostatnie parę dni.Zgłaszane do Centrali Ruchu - zgłosimy do naprawy mija parę dni i dokładnie to samo bo nikt nic z tym nie zrobił.Jedzie Plus z Arkad do Legionów pytanie dlaczego w tym czasie jak tramwaj ma światło to auta w tym samym kierunku mają czerwone przecież też by mogły spokojnie przejechać nie kolidując nikomu.Następny punkt na Szańców (przystanek) podjeżdżam otwieram drzwi zapalają się światła zamykam drzwi i dla aut świeci się zielone dla tramwaju zamknięte światło co dezorientuje niektórych kierowców bo zielone jest przystanek i bardzo często mam widok nikt nie jedzie tramwaj stoi dopiero w następnym cyklu zapala się światełko dla tramwaju i aut.A mogło by to działać tak że jak zamknę drzwi to skoro świeci się zielone dla aut to w tym czasie i dla tramwaju też mogło by się świecić światło do jazdy a tak jak stanie większe auto za tramwajem to stoi na zielonym bo obok jest zbyt wąsko by mogło przejechać.Owszem jest kilka miejsc gdzie to fajnie działa ale więcej jest takich miejsc gdzie by można było sobie odpuścić ITS bo synchronizacja świateł dużo lepiej się sprawdzała i tak jest na : Nowowiejska/Jedności Narodowej,Poniatowskiego/Szańców,Dyrekcyjna gdzie kosztem plusów opóźnia się linię 9 i 15,Przy Dolmed Linia 23 zdarza się że jak zasuwa plus za plusem to i ta linia może spędzić na światłach i 7min.Wspomniana Słowiańska/Nowowiejska tramwaje Lini 0 narzekają bardzo często że mają na końcówce trasy po 3 minuty czasu na wyrównanie opóźnienia z czego jak mają pecha to na wymienionej krzyżówce wyłapują 5-6 min opóźnienia kilka kursików i mają opóźnienie po 15min i więcej po czym bardzo często zdarza się tak że wyprzedza je brygada wyjeżdżająca z zajezdni na linie i potem blokują się na Nadodrzu bo jeden ma przerwę a ten za nim jest już po odjeździe no ale nie ma jak go ominąć i łapie jeszcze większe opóźnienie zgłaszane wielokrotnie znany problem i nikt nic z tym nie robi .Całe to pitolenie że ITS jest super a co mają powiedzieć że wydali tyle milionów i działa jak dział wyłączą to znowu można by powiedzieć że zakupili sobie najdroższe kamery w mieście. Zostaje nam zatem zacisnąć zęby i jeździć tak jak to dziadostwo nam pozwoli.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      dlaczego

      k (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Dlaczego gdy dla tramwaju wlacza sie "zielone swiatlo" to dla kierowcow wlacza sie zielone swiatlo po 5-7sekundach. Te kilka sekund to bardzo duzo w kazdym cyklu swiatel.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dlaczego? Bo YTS musi myśli pozbierać

      tak tylko pytam... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5

      Ociężałość myślowa odziedziczona po kierowniku projektu.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      kiedy w końcu

      observer (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6

      wyrzucicie na śmietnik tego psuja wilda

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      a na lewoskręcie

      stary kierowca (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 1

      to i dwa cykle potrafię stać, chociaż jestem pierwszy przed światłem. to jest kolejny idiotyzm naszych bałwanów od inżynierii ruchu.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ITS

      slawek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11

      Po poprzednim artykule że kierowcy źle mówią o ITS mieli rozmówkę że mają zamknąć pysk i nie udzielać się na ten temat.
      Teraz widać ponownie czeka ich rozmowa z kierownictwem...

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      a na lewoskręcie

      stary kierowca (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      to i dwa cykle potrafię stać, chociaż jestem pierwszy przed światłem. to jest kolejny idiotyzm naszych bałwanów od inżynierii ruchu.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama