Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Gdańsk wyprzedził Wrocław. Już sprzedaje miejsca na swoim stadionie

Marcin Rybak
Tak loże na swoim stadionie prezentuje Gdańsk. Ma już na nie pierwszych chętnych
Tak loże na swoim stadionie prezentuje Gdańsk. Ma już na nie pierwszych chętnych Wizualizacja inwestora
Wrocław dopiero szuka firmy, która się tym zajmie.

Spółka prowadząca budowę gdańskiego stadionu na Euro 2012 już sprzedaje reklamy, loże i specjalne, atrakcyjne miejsca na trybunach dla biznesmenów.
- Prowadzimy też rozmowy z firmami chętnymi do zakupu nazwy stadionu - twierdzi rzecznik Biura Inwestycji Euro Gdańsk Michał Kruszyński.

W stolicy Dolnego Śląska nie ma jeszcze żadnych konkretnych ofert tego typu. Mają - wedle obietnic urzędników i pracowników spółki Wrocław 2012 - pojawić się dopiero w czerwcu.
Tymczasem pod koniec marca w sali notowań Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie Gdańsk zorganizował specjalną prezentację dla firm, które chciałyby ochrzcić swoją nazwą nadmorską arenę. Na 300 zaproszonych firm przyszło 70.

Gdańsk już wystawił na sprzedaż 40 lóż dla VIP-ów. Taka loża to nie zwykłe krzesełka na trybunach, ale nowoczesne, przeszklone pomieszczenia z widokiem na boisko. Można je urządzić według pomysłu zainteresowanej kupnem firmy - z miękkimi fotelami, barkiem itp. Cena jest tajemnicą.

- Mamy pierwszych chętnych. Prowadzimy rozmowy o wystroju i wyposażeniu lóż dla konkretnych firm - dodaje rzecznik z Gdańska. - Doradza nam firma, która zarządza stadionem w Amsterdamie. Słyszałem od nich, że tam w jednej z lóż ktoś zażyczył sobie jacuzzi.

Takie loże będą też we Wrocławiu. Ale rezerwować ich na razie nie można.
- Zgłaszają się już firmy i zadają pytania o loże czy reklamy - przyznaje Magdalena Malara, rzeczniczka spółki Wrocław 2012. - Prowadzimy jednak tylko wstępne rozmowy. Konkretną ofertę ma przygotować firma, która będzie operatorem naszego stadionu.

Dlaczego Wrocław zwleka z decyzjami?
- Doszliśmy do wniosku, że lepiej zatrudnić fachowców. Szukamy firm, które mają doświadczenie w zarządzaniu takimi obiektami - mówi Michał Janicki z wrocławskiego magistratu. - Liczymy, że dzięki swoim kontaktom i doświadczeniu będą w stanie uzyskać korzystniejsze ceny. Poza tym teraz jest kryzys. Nie wiem, czy to najlepszy moment do wychodzenia z taką ofertą - zastanawia się.

Według Janickiego firma, która będzie zarządzać stadionem na Maślicach, zostanie wybrana w najbliższych tygodniach. - To, co dziś robi Gdańsk, zaczniemy w czerwcu - obiecuje.
Do wrocławskiego konkursu na operatora stadionu zgłosiły się dwa konsorcja. W jednym są: niemiecka firma Deconta i Sport Five, spółka zajmująca się między innymi sprzedażą praw do transmisji telewizyjnych z imprez sportowych. Drugie konsorcjum tworzy amerykańska firma SMG.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska