Będzie wymiana torowisk w centrum miasta. Czekają nas korki

    Będzie wymiana torowisk w centrum miasta. Czekają nas korki

    Bartosz Józefiak

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Nowe rozjazdy tramwajowe pojawią się także na skrzyżowaniu Świdnickiej i Podwala

    Nowe rozjazdy tramwajowe pojawią się także na skrzyżowaniu Świdnickiej i Podwala ©Przemyslaw Wronecki

    Szykują się kolejne poważne remonty torowisk we Wrocławiu. Do wymiany pójdą m.in. szyny na skrzyżowaniu Świdnickiej i Podwala, pl. Legionów czy na pl. Powstańców Warszawy.
    Nowe rozjazdy tramwajowe pojawią się także na skrzyżowaniu Świdnickiej i Podwala

    Nowe rozjazdy tramwajowe pojawią się także na skrzyżowaniu Świdnickiej i Podwala ©Przemyslaw Wronecki

    Nowe torowiska i rozjazdy tramwajowe, a także automatyczne zwrotnice pojawią się również na ul. Borowskiej (przy skrzyżowaniu z Suchą i Swobodną) oraz na Kujawskiej przy pl. Wróblewskiego.

    Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta ogłosił przetarg na przygotowanie dokumentacji do tych robót. Na same remonty przyjdzie nam więc jeszcze poczekać.

    - Planujemy wszystkie z nich przeprowadzić w przyszłym roku, ale zobaczymy, na ile pozwoli nam budżet. Wiele zależy od wyceny tych prac. Koszty wymiany rozjazdów tramwajowych wahają się od 300 tys. do nawet kilku milionów złotych – mówi Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.

    Dodaje, że lokalizacje nie zostały wybrane przypadkowo. W tych miejscach stan rozjazdów i torowisk pilnie potrzebuje wymiany.
    Podobne prace prowadzone były w tym roku na skrzyżowaniu ul. Świdnickiej i Piłsudskiego, gdzie wymieniano tory, rozjazdy i stare ręczne zwrotnice tramwajowe.

    Do tej pory, aby przestawić zwrotnicę, kierujący tramwajem musiał z niego wysiadać i zrobić to ręcznie, za pomocą wajchy. Teraz tramwajarze korzystają tam z nowoczesnych automatycznych urządzeń i wystarczy im do tego pilot. Tak samo będzie w 5 nowych miejscach do remontu.

    Na Piłsudskiego i Świdnickiej roboty trwały od połowy lipca do połowy sierpnia. Mimo, że były wakacje, remont dal się we znaki kierowcom oraz pasażerom MPK ze względu na poważne utrudnienia w ruchu i zmiany rozkładów jazdy. Podobnych atrakcji należy się spodziewać przy robotach w tak newralgicznych miejscach, jak skrzyżowanie Podwala i Świdnickiej, pl. Legionów czy pl. Powstańców Warszawy. Ale na razie nie wiadomo, kiedy dokładnie miałyby ruszyć remonty.

    Czytaj także

      Komentarze (47)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Brakoróbstwo wrocławskie!!!

      zed (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 1

      Tyle ile naprawia się i wymienia torowiska we Wrocławiu, przez brakoróbstwo, nie robi się w żadnym innym mieście!!! Rozjazdy w kilka miesięcy po wymianie wyglądają gorzej niż te przedwojenne, które...rozwiń całość

      Tyle ile naprawia się i wymienia torowiska we Wrocławiu, przez brakoróbstwo, nie robi się w żadnym innym mieście!!! Rozjazdy w kilka miesięcy po wymianie wyglądają gorzej niż te przedwojenne, które choć nieużywane, można jeszcze spotkać w naszym mieście! Niech pseudo-profesjonaliści od torowisk rozejrzą się po Pradze, Budapeszcie czy innym tramwajowym miastem a będziemy mieć lepsze torowiska i mniej napraw!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Niech niezależni fachowcy w końcu to policzą !

      byrcyn (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 13

      Ile kosztuje położenie i utrzymanie 1 km. torów tramwajowych + prąd + zakup tramwaju, a ile utrzymanie drogi asfaltowej + ropa + cena autobusu w przeliczeniu też na 1 pasażera. Krótko mówiąc...rozwiń całość

      Ile kosztuje położenie i utrzymanie 1 km. torów tramwajowych + prąd + zakup tramwaju, a ile utrzymanie drogi asfaltowej + ropa + cena autobusu w przeliczeniu też na 1 pasażera. Krótko mówiąc uważam, że jakby zamiast szyn na wydzielonych pasach-torowiskach jeździły autobusy, to byłoby to po prostu taniej i sprawniej, bo w razie awarii drugi go mija i jedzie dalej.

      zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      + uciążliwość i rozwalone zawieszenie kierowców

      kierowca bombowca (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      A te wszystkie przejazdy które są BEZPOŚREDNIĄ przyczyną dziur na jezdni, zniszczonego asfaltu a więc pośrednio również zwiększają zużycie zawieszenia w mnóstwie samochodów we wrocławiu... tych...rozwiń całość

      A te wszystkie przejazdy które są BEZPOŚREDNIĄ przyczyną dziur na jezdni, zniszczonego asfaltu a więc pośrednio również zwiększają zużycie zawieszenia w mnóstwie samochodów we wrocławiu... tych kosztów nikt nie liczy, no ale przecież wiadomo, że kierowców trzeba gnoić na każdym możliwym polu.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie cierpię śmierdzących autobusów w centrach miast!!!

      zed (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 5

      Tramwaj pojazd typowo miejski i ma swój klimat!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      infrastruktura tramwajowa

      kiler (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 2

      jest kosztowna, nie mniej jednak tramwaj w ekspoloatacji jest tańszy niz autobus


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      mimo że kosztuje 10 razy drożej niż autobus?

      dociekliwy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

      infrastruktura też nie jest za darmo... a jak coś się stanie to mimo XXI w. taki oto tramwaj nie jest w stanie ominąć swoich poprzedników...

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      remonty do znudzenia

      motorniczy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 2

      Znowu? Przecież niedawno to robiono? Czy celem działań UM jest nakręcania kolesiom dochodów, czy zrobienie czegoś raz i dobrze?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Przecież widzisz co jest celem!

      inżynier (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Wierz swoim oczom! A odpowiedź jest oczywista - na pewno NIE jest celem "zrobienie czegoś raz a dobrze". Tu nie Niemcy czy Szwajcaria, tu chodzi o to żeby ROBIĆ (robić, robić, a nie filozofować jak...rozwiń całość

      Wierz swoim oczom! A odpowiedź jest oczywista - na pewno NIE jest celem "zrobienie czegoś raz a dobrze". Tu nie Niemcy czy Szwajcaria, tu chodzi o to żeby ROBIĆ (robić, robić, a nie filozofować jak będzie lepiej), najlepiej w pocie czoła. W przeciwnym razie też robilibyśmy Mercedesy lub coś podobnego. Ale my mamy inny sposób działania, więc na końcu jest Syrenka.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      dw

      Wózki skrętne Protramów (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 5

      Protam-boje dalej są za wchodzeniem po schodach i jazdę na stojąco.
      Co z tego, że motorniczy ma mniej miejsca w kabinie i nie ma klimy.

      Liczą się dla was tylko wózki. To tak jakby ktoś się jarał...rozwiń całość

      Protam-boje dalej są za wchodzeniem po schodach i jazdę na stojąco.
      Co z tego, że motorniczy ma mniej miejsca w kabinie i nie ma klimy.

      Liczą się dla was tylko wózki. To tak jakby ktoś się jarał jaki silnik ma winda. KOGO TO OBCHODZI??? LICZY SIĘ KOMFORT JAZDY !!!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A kiedy remont Hubskiej?

      pytajnik (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8

      Tam można by kręcić filmy epoki przedwojennej. Bo ta ulica pamięta chyba jeszcze jak na wozach ludzie jeździli! Tragedia!


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nasza Osoba celowo, dla celów filmowych, zakazuje jej remontu. Z tego jest kasa na ... WKS

      Nasza Mikstacka Osoba (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 2

      Nie atakować politycznie i brutalnie Naszej Osoby takimi pytaniami

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Miejsca nie zostały wybrane przypadkowo...

      ja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 6

      Oczywiście, że nie. Są to miejsca w których kursują te tandetne, skrzypiące, sztywne dewastatory torowisk zwane Skodami i to przez nie te torowiska są w takim stanie, a w kilka miesięcy po remoncie...rozwiń całość

      Oczywiście, że nie. Są to miejsca w których kursują te tandetne, skrzypiące, sztywne dewastatory torowisk zwane Skodami i to przez nie te torowiska są w takim stanie, a w kilka miesięcy po remoncie będzie znów to samo. Jak nie było tych tandetnych Skód, to łuki i rozjazdy się tak ciągle nie rozwalały.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Śląsk najważniejszy, potem zobaczymy ile zostanie kasy

      artur (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14 / 3

      cytat: "ale zobaczymy, na ile pozwoli nam budżet".

      No tak, zobaczymy ile pochłonie Śląsk Wrocław, i to co zostanie (o ile coś w ogóle zostanie) przeznaczymy na torowiska i inne inwestycje.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      proponuję budowę metra

      malwina (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 21 / 12

      Czy Wrocławia nie stać na metro? Pierwsza linia mogłaby przebiegać od Nowego Dworu przez Dworzec Główny na Psie Pole, druga z Karłowic przez Dworzec Główny na Krzyki. Wtedy pieniądze byłyby wydane...rozwiń całość

      Czy Wrocławia nie stać na metro? Pierwsza linia mogłaby przebiegać od Nowego Dworu przez Dworzec Główny na Psie Pole, druga z Karłowic przez Dworzec Główny na Krzyki. Wtedy pieniądze byłyby wydane rozsądnie, a nie na jakichś piłkarzy, którym się wydaje, że tworzą historię, kiedy przegrywają mecze 3:2, chociaż na minutę do zakończenia kopaniny wygrywali 1:2. Dość wydawania pieniędzy na takie bzdury.To miasto musi mieć wizję.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      chyba żartujesz

      czytelnik i wrocławianin nie od dziś (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 11

      Sorry ale chyba nie wiesz co piszesz... Metro to wydatek milionów złotych w porównaniu z położeniem nowego torowiska... Projekt samego wykonania metra, zakupu taboru, przygotowania infrastruktury...rozwiń całość

      Sorry ale chyba nie wiesz co piszesz... Metro to wydatek milionów złotych w porównaniu z położeniem nowego torowiska... Projekt samego wykonania metra, zakupu taboru, przygotowania infrastruktury to kilka lat, doczekała byś się może koło 2025 roku z takim tempem jakie w Polsce panuje... Poza tym Wrocław się nie nadaje na takie inwestycje ze względu na swoiste ukształtowaną zabudowę już istniejacego miasta. Pisali o tym i mieli wizje ale dla nich to wizja marna... Nie faktycznie wyrównają miasto do stanu gdzie komunikacja i drogi będą gładkie i równe, a później pomyślmy o usprawnianiu komunikacji pomiędzy każdym zakątkiem miasta. LEPIEJ NIECH ZAINWESTUJĄ W INFRASTRUKTURE KOLEJOWĄ !! Przynajmniej Ona by się do czegoś nadała, Europa stawia na pociągi to i My MOŻEMY !! zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      To są właśnie jakieś bzdury!

      wlasnieja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 3

      Pociągi przestały jeździć na Nowym Dworze?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Metro? S-Bahn!

      refi (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 20 / 1

      S-Bahn będzie tańszy, bo w mieście znajduje się wiele torowisk i stacji kolejowych. Wystarczy dobudować kilka dodatkowych stacji, odbudować nieużywane torowiska, zakupić wagony i gotowe. Poza tym...rozwiń całość

      S-Bahn będzie tańszy, bo w mieście znajduje się wiele torowisk i stacji kolejowych. Wystarczy dobudować kilka dodatkowych stacji, odbudować nieużywane torowiska, zakupić wagony i gotowe. Poza tym kolejka może kursować również poza granice miasta np. do Oławy, Oleśnicy, Wołowa, Świdnicy czy Jaworzyny.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      I co z tego, że są torowiska kolejowe?

      ja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Jak większość z nich jest w takim stanie, że strach byłoby nawet taką małą drezynę napędzaną siłą mięśni po nich puścić. To są od lat zaniedbywane ruiny torowisk i potrzeba by grubych setek...rozwiń całość

      Jak większość z nich jest w takim stanie, że strach byłoby nawet taką małą drezynę napędzaną siłą mięśni po nich puścić. To są od lat zaniedbywane ruiny torowisk i potrzeba by grubych setek milionów żeby doprowadzić to wszystko do stanu używalności.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Stacja Stabłowice!

      zed (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      I problem z komunikacją z tej części miasta rozwiązany!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Urzędasy - na Nowowiejską

      wroclaviak (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 1

      A na Nowowiejskiej kiedy?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wymiana Świdnicka/Podwale? Był ostatni "remont" - 3 lata temu chyba

      zzz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13

      Ta sama sprawa co z torami na Świdnicka/Piłsudskiego. Już trace rachubę od tych barierek i rozkopów pojawiąjacyh się co kilka -dosłownie -lat na tych samych skrzyżowaniach.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ...

      t-1000 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      no dokładnie, też czytając o tym pomyślałem że to deja vu...

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama