Wrocław: Przedłużą Racławicką. Most na Ślęzie najwcześniej...

    Wrocław: Przedłużą Racławicką. Most na Ślęzie najwcześniej za 5 lat

    Przemysław Wronecki

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Wrocław, most na Ślęzą pomiędzy Oporowem i Borkiem - wizualizacja
    1/4
    przejdź do galerii

    Wrocław, most na Ślęzą pomiędzy Oporowem i Borkiem - wizualizacja ©materiały UM Wrocław

    W ciągu miesiąca powinniśmy poznać wykonawcę budowy ponad półkilometrowego fragmentu ul. Racławickiej wraz z kompleksową budową kanalizacji. Te prace to pierwszy etap budowy nowej drogi oraz mostu, który umożliwi połączenie Oporowa z Borkiem. Już wiadomo, że do przetargu stanęły dwie firmy i jedno konsorcjum. Najtańszą ofertę złożyła Skanska za wykonane prace chce prawie 17 mln złotych.
    Najwięcej zażyczyła sobie firma Heilit+Woerner ponad 24 mln zł. To mnóstwo pieniędzy - jak na inwestycje realizowane ostatnio we Wrocławiu. Przypomnijmy tylko, że trwająca przebudowa Bolesława Krzywoustego i rynku Psiego Pola ma kosztować miasto niecałe 21 mln. Urzędnicy przekonują, że wybudowanie kolektora i odwodnienia to inwestycja robiona "od podstaw", bardzo ważna dla reszty prac i kluczowa dla mieszkańców Krzyków. To zarazem najdroższy etap.

    Nowym odcinkiem drogi będziemy mogli dojechać do brzegu rzeki. Obecnie ulica kończy się na wysokości kas przy dawnym kąpielisku.

    – To początek budowy przeprawy nad rzeką Ślęzą, która połączy al. Piastów z ul. Racławicką – mówi Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji. Jednak przeprawą najwcześniej pojedziemy dopiero za pięć lat. Budowa mostu może się zacząć najwcześniej na przełomie 2015 i 2016 roku i zakończyć dwa lata później.

    Wcześniej będzie dobudowywany wspomniany odcinek Racławickiej i kanalizacja burzowa. Najprawdopodobniej pierwsze prace ruszą dopiero w drugiej połowie przyszłego roku. A zakończą się w 2015 roku.

    – Wykonawca musi zaprojektować i wybudować kanalizację wzdłuż ul. Racławickiej, aż do rzeki Ślęzy. Co wymaga również czasu – przekonuje Szempliński. Dodaje, że inwestycja stanowi ważny element odwodnienia dla rejonu ulic między Grabiszynkiem a ul. Skarbowców. Budowa odwodnienia terenu pozwoli również na kolejne inwestycje deweloperskie w tej okolicy.

    Część kosztów inwestycji poniesie deweloper MCA. Ma on sfinansować wybudowanie nowego fragmentu ul. Racławickiej. W najdroższym wariancie kosztować on będzie 3,2 mln zł.

    CZYTAJCIE WIĘCEJ O NOWYM MOŚCIE NA KOLEJNEJ STRONIE - ZOBACZCIE INFOGRAFIKĘ - LOKALIZACJA MOSTU

    1 »

    Czytaj także

      Komentarze (42)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      jeden pas w każdą stronę to żenada! A może to technika

      adas (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Jeśli tam zbudują most po 1 pasie w każdą stronę łączący ulice po 2 pasy w każda to będzie to marnotrastwo pieniędzy podatników bo dostawienie kolejnych pasów będzie dużo droższe! Lobby mieszkańców...rozwiń całość

      Jeśli tam zbudują most po 1 pasie w każdą stronę łączący ulice po 2 pasy w każda to będzie to marnotrastwo pieniędzy podatników bo dostawienie kolejnych pasów będzie dużo droższe! Lobby mieszkańców nie może terroryzować mieszkańców całego miasta. To dlaczego na Klecińskiej nie ma po jednym pasie jak to było kiedyś???????????? Już nikt nie pamięta jakie tam korki były??????? URZĘDNICY, MACIE DBAĆ O DOBRO WSZYSTKICH MIESZKAŃCÓW I ROZSĄDNIE WYDAWAĆ NASZE PIENIĄDZE!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      za 5 lat będą korki

      Krasnal Adamu (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      Zapowiadają się korki przy zbiegu Racławickiej z Powstańców.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kanalizacja ?

      GrubyRycho (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      W latach 90 poprowadzono od ul. Racławickiej do Solskiego wodę a do Śleży kanalizację i deszczówkę .Prace prowadziła "Inżynieria Miejska " . I gdzie podziała się kanalizacja i deszczówka...rozwiń całość

      W latach 90 poprowadzono od ul. Racławickiej do Solskiego wodę a do Śleży kanalizację i deszczówkę .Prace prowadziła "Inżynieria Miejska " . I gdzie podziała się kanalizacja i deszczówka ? ?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      WTF

      gość (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10

      Most po 1 pasie, brak koncepcji puszczenia tam tramwaju od pętli Oporów i od strony Racławickiej do nowej pętli przy granicy miasta

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Czy znowu robią drogę dla jakiegoś sekretarza vel BONZO ?

      Zenek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

      Historia się powtarza !

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      inwestycja na rzut beretem w ciagu 5lat...

      długo_pis (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      prawdziwy foton budowlany... niestety w zyciu nie jak w reklamie...

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A można by połączyć Zaporoską z Legnicką ,Mydlaną z Szewczenki,Armi Krajowej i Mickiewicza

      Wrockus (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Można by porobić trochę skrutów.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      skrótów

      skrótów (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      skrótów

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      gg

      gg (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 44 / 1

      Ile czasu potrzeba w Polsce na wybudowanie (zaplanowanego już przed wojną) mostku nad trzy metrowym rowem? Odpowiedż:78 lat jak wszystko dobrze pójdzie. Brawo.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      most

      dna (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 8

      to się ludzie z Aleja Piastów ucieszą,nie ma co

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      kolejne wrocławskie święte krowy

      stop (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 34 / 4

      Należałoby poprosić służby żeby sprawdziły dlaczego miasto wywaliło miliony złotych na prywatne parkingi które powstały z jednego pasa drogi. Ciekawe jakie to osobistości mieszkają na tej ulicy...rozwiń całość

      Należałoby poprosić służby żeby sprawdziły dlaczego miasto wywaliło miliony złotych na prywatne parkingi które powstały z jednego pasa drogi. Ciekawe jakie to osobistości mieszkają na tej ulicy skoro mogą blokować budowę drogi która jest wpisana w układ komunikacyjny Wrocławia już od czasów przedwojennych. Paniska z al. Piastów nawet dostali zgodę na progi zwalniające na tej drodze.
      Argumenty przeciwników dokończenia budowy tej drogi sa śmieszne, na zasadzie nie bo nie i do tego świadczą, że nie są to żadni "eksperci" tylko totalni ignoranci których jedyną podstawą działania jest bezmyślny fundamentalizm rowerowo-tramwajowy. Do szkoły "eksperci", może nauczycie się chociaż mapy czytać.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      trochę faktów

      parking (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Miasto wywaliło miliony na prywatne parkingi ponieważ deweloperzy mają obowiązek wybudowania, z tego co pamiętam, 0,6 dostępnego miejsca parkingowego na mieszkanie (teraz przypada w Polsce jakoś...rozwiń całość

      Miasto wywaliło miliony na prywatne parkingi ponieważ deweloperzy mają obowiązek wybudowania, z tego co pamiętam, 0,6 dostępnego miejsca parkingowego na mieszkanie (teraz przypada w Polsce jakoś 1,2-1,3 samochodu na mieszkanie). Jest to bardzo lukratywny przepis, bo zmusza mieszkańców do kupowania miejsc parkingowych w garażach, które wcale nie są tanie. Końcówkę obecnej racławickiej okupują więc ludzie których nie stać/nie chcą kupić miejsca parkingowego i mieli pecha w szukaniu miejsca na osiedlu przy Rymarskiej (które, z wyżej wymienionego powodu, jest tragicznie zapchane).

      Jeżeli wspominamy o pasie do zjazdu przy wejściu do parku, niedaleko basenu, w ciągu dnia głównie jest okupowane przez wypoczywających Wrocławian zmierzających do parku. Okazjonalnie ludzi zainteresowanych basenem. Wieczorem, po 20 tamten rejon jest już przeważnie pusty. Takie zachowanie jest bardzo logiczne, bo po co iść na spacer do parku i po parku, jak można podjechać i iść tylko po parku.

      Co do blokowania projektu - ja nie mam samochodu, mieszkam na Rymarskiej i jestem bardzo zadowolony słysząc że coś się dzieje w tym temacie. Jeżdżę tramwajem, na Orlą mam 12-15 minut spacerku, tragedii nie ma. Wygodniej jednak by było gdyby był jakiś sensowny autobus w okolicy, może jakiś sklep bez dwukrotnej marży. Na spotkaniach czy forach słyszy się argumenty typu "będzie tłok", "niebezpiecznie dzieci puścić" czy "zabiorą nam widoczek". Osobiście nie będę tęsknił za placem błota z okazjonalnym plackiem betonu i drutem. Wątpię żeby przelotówka pogorszyła tragiczny tłok na parkingach, a co do dzieciaków, to może wspomniane autobusy będą lepsze?

      Jak się tam wprowadzałem mówiono że 2014 rokiem gotowej Racławickiej. Polska.zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama