Mój reporter: Dlaczego Zwycięską autobus MPK jeździ tak...

    Mój reporter: Dlaczego Zwycięską autobus MPK jeździ tak rzadko?

    Bartosz Józefiak

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Mój reporter: Dlaczego Zwycięską autobus MPK jeździ tak rzadko?

    ©Przemysław Wronecki

    Dlaczego na ulicy Zwycięskiej jeżdżą tylko dwa autobusy miejskie linii 113 na godzinę? - pytał Adam Domagała. - To jedyna komunikacja miejska w tym miejscu. Urzędnicy mówią, że nie ma sensu tworzyć tam dodatkowych kursów, bo ludzie jeżdżą tam samochodami. Ale mieszkańcy wsiadają do aut właśnie dlatego, że główny autobus jeździ tak rzadko! Poza tym powinien on dojeżdżać dalej, np. do Hallera, co bardzo ułatwiłoby życie pasażerom. Teraz dojeżdża tylko do pętli na Krzykach.
    Mój reporter: Dlaczego Zwycięską autobus MPK jeździ tak rzadko?

    ©Przemysław Wronecki

    Adam Więcek z wydziału transportu wrocławskiego magistratu tłumaczy, że autobus linii 113 w godzinach szczytu (po godz. 6 i 7, później od 14 do 17) jeździ cztery razy na godzinę. Dopiero poza szczytem pasażerowie pojadą nim tylko dwa razy na godzinę.

    - Badaliśmy napełnienie tych kursów. Nie wykazało ono potrzeby zwiększenia częstotliwości kursów, więc na razie nie mamy takich planów – mówi Adam Więcek.

    Dlaczego autobus dojeżdża na końcowy przystanek Krzyki? - Bo tam ma pętle autobusową, dzięki której może łatwo zawrócić. Na skrzyżowaniu Powstańców Śląskich i Hallera autobus nie mógłby wykręcić – tłumaczy urzędnik.

    Dodaje, że przy pętli Krzyki pasażerowie mogą przesiąść się w tramwaje (m. in. linii 2,6, 7 i 17) i inne autobusy (linii 107 i 126), więc dojazd do centrum nie powinien stanowić problemu.

    Czytaj także

      Komentarze (26)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      4 razy na godzinę?? śmiech na sali

      panda (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      autobus 113 w kierunku PKP (ja jeżdzę z Oboźnej) w godz. 7-9 ma teoretycznie wpisane 4 kursy na godzinę. W praktyce KAŻDY kurs jest opóźniony, albo w ogole nie przyjeżdza! opóźnienia rano sięgają...rozwiń całość

      autobus 113 w kierunku PKP (ja jeżdzę z Oboźnej) w godz. 7-9 ma teoretycznie wpisane 4 kursy na godzinę. W praktyce KAŻDY kurs jest opóźniony, albo w ogole nie przyjeżdza! opóźnienia rano sięgają do 50 min! 30 min to norma. przykład z dzisiaj 8.44, przyjechał spokojnie 9.05. i tak jest CODZIENNIE!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ze Zwycieskiej na Strzegomska dojazd MPK

      dead sea (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      To okolo godzina. Zadna konkurencja dla samochodu. Co innego gdyby dojezdzal tramwaj przynajmniej na Partynice. Sam chetnie bym sie przesiadl gdyby nie to czekanie i przesiadki.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Di

      albo wcale (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      a mi już parę razy się zdarzyło, że wcale nie przyjechał 113, albo 10 min. opóźnienia

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ludzie zrozumcie władza ma was ...

      brum (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      dla oszczędności puszczanych jest jak najmniej autobusów,pozniej odpowiednie osoby wezmą za to nagrody :)

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Koniecznie tramwaj Wysoka-Ołtaszyn-poprzez ogródki na tylach Uniwersytetu Med. do Kwidzyńskiej-

      XYZ (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10

      Albo autobus kursujący na tej trasie jest potrzebny!!!! dla młodzieży szkolnej i studentów, a w przypadku powstania takiej trasy i dużej częstotliwości okazałoby się, że wielu obecnych...rozwiń całość

      Albo autobus kursujący na tej trasie jest potrzebny!!!! dla młodzieży szkolnej i studentów, a w przypadku powstania takiej trasy i dużej częstotliwości okazałoby się, że wielu obecnych samochodziarzy przesiadłoby się na tramwaj lub autobus. Jednym słowem kursy bezprzesiadkowe od krańca miasta do drugiego krańca MIASTA. wówczas NIE BĘDĄ POTRZEBNE PĘTLE TRAMWAJOWE(AUTOBUSIWE) W ŚRODKU MIASTA, a tabor będzie lepiej wykorzystany. Mam wrażenie w MPK nie ma ludzi myślących logistycznie. Natomiast pasażerowie potrafią dobrze kalkulować koszty. Takie pseudo krótkie trasy jak obecne w tym rejonie to największa głupota.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Trasy do krańca miasta do drugiego krańca miasta są potrzebne!!!!!

      xxx (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9

      Wówczas okazałoby się, że można byłoby zlikwidować trasy krótkie i zlikwidować pętle w środku miasta i miasto odblokować. Taką symulację komputerową można byłoby chyba zrobić przy obecnych...rozwiń całość

      Wówczas okazałoby się, że można byłoby zlikwidować trasy krótkie i zlikwidować pętle w środku miasta i miasto odblokować. Taką symulację komputerową można byłoby chyba zrobić przy obecnych technologiach informatycznych. W zarządzie MPK konieczne jest chyba większe wietrzenie kadr, bo ta obecna kadra nie przystaje do rzeczywistości Oddać ster w ręce ludzi młodych - ci nie będą bali się nowych wyzwań, tak jak niegdyś Zdrojewski jako młody prezydent miasta. zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zmienić Zarząd MPK na ludzi młodych z nowatorskimi pomysłami na komunikację miejską. Gazeto Wrocławs

      gość (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6

      Potrzebne jest całościowe spojrzenie na komunikację w mieście z uwzględnieniem rozwijających się osiedli podmiejskich. Gazeta Wrocławska powinna drążyć ten temat bardziej dogłębnie i włączyć do...rozwiń całość

      Potrzebne jest całościowe spojrzenie na komunikację w mieście z uwzględnieniem rozwijających się osiedli podmiejskich. Gazeta Wrocławska powinna drążyć ten temat bardziej dogłębnie i włączyć do dyskusji ekspertów z dziedziny urbanistyki i innych znających się na tym problemie, a także powinna wsłuchiwać się w glosy pasażerów komunikacji miejskiej. Według mnie krótkie trasy i częste przesiadki to powód, że komunikacja ta jest źle zaplanowana. Należy w planach uwzględnić położenie ośrodków uniwersyteckich, dużych miejsc pracy, a także liczbę potencjalnych pasażerów, ale ten ostatni element jest wg mnie wypadkową uwzględnienia możliwości szybkiego dojazdu do miejsca przeznaczenia. Czyli im mniej przesiadek tym lepiej. Gazeto Wrocławska zacznij działać, podobno jesteście piątą władzą, ale może warto wyjść na pozycję pierwszą. Trzymam kciuki !!!!!!!!!!!!!!!!! zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nerwy i horror komunikacyjny na Zwycięskiej

      Ze Zwycięskiej (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11

      Popieram autobus 113 lub 612 powinien jeżdzić do miasta , wpisuje ten komentarze , kto nie miał wielu przypadków jak nie można dojechać do miasta przez częste awarie tramwaju ...

      A cwaniaczki w...rozwiń całość

      Popieram autobus 113 lub 612 powinien jeżdzić do miasta , wpisuje ten komentarze , kto nie miał wielu przypadków jak nie można dojechać do miasta przez częste awarie tramwaju ...

      A cwaniaczki w garniturach niech sami nie wpisuja komentarzy skoro tam nie mieszkają ....

      To jedna z najgorzej skomunikowanych dzielnic .....zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Bzdury jak zwykle, panie Więcek

      E. S. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4

      Jakie badania napełnień? Chyba w czasie wakacji w niedzielę o 22, to wtedy może pusty jechał. Zapraszam na trasę Ołtaszyn - Dworzec w dzień roboczy o 16. Wtedy dopiero widać, że tam potrzebny jest...rozwiń całość

      Jakie badania napełnień? Chyba w czasie wakacji w niedzielę o 22, to wtedy może pusty jechał. Zapraszam na trasę Ołtaszyn - Dworzec w dzień roboczy o 16. Wtedy dopiero widać, że tam potrzebny jest takt 6/h na 113 od godz. 8 do 20 i 4/h na 612 od godz. 8 do 20.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      d

      d (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

      artykuł o 113, a zdjęcie 612... niby błahy temat, ale jednak...

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A 127 ?

      elia (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10

      Była kiedyś koncepcja dociągnięcia linii 127 do Ołtaszyna.

      127 od Wiśniowej do Parku Południowego jeździ już pusty, bo dubluje dwie linie tramwajowe i kończy bieg bez sensu w krzakach.

      Niestety,...rozwiń całość

      Była kiedyś koncepcja dociągnięcia linii 127 do Ołtaszyna.

      127 od Wiśniowej do Parku Południowego jeździ już pusty, bo dubluje dwie linie tramwajowe i kończy bieg bez sensu w krzakach.

      Niestety, jak zwykle zabrakło środków...zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      autobus jezdzi "rzadko"

      wiesniak (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 8

      Rzadka to jest kupa. A autobus jezdzi "nieczesto" :)

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama