Dolny Śląsk: Firmy biją się o budowę odcinka trasy S3 z...

    Dolny Śląsk: Firmy biją się o budowę odcinka trasy S3 z Nowej Soli do Legnicy

    BJO

    Gazeta Wrocławska

    Gazeta Wrocławska

    Wizualizacje odcinka z Legnicy do Lubawki i granicy z Czechami.
    1/4
    przejdź do galerii

    Wizualizacje odcinka z Legnicy do Lubawki i granicy z Czechami. ©wizualizacje inwestora

    Dużym zainteresowaniem cieszą się przetargi na budowę pięciu odcinków trasy szybkiego ruchu S3 na Dolnym Śląsku - z Nowej Soli do Legnicy. Po kilkunastu wykonawców będzie rywalizować o budowę każdego z fragmentów trasy.
    Do wtorku zainteresowane firmy mogły przesyłać swoje oferty na budowę trzech kolejnych odcinków tej drogi. Teraz dokładnie wiadomo już, które firmy staną do rywalizacji o kontrakty warte setki milionów złotych.
    • Pierwszy odcinek liczy 16 km. Zaczyna się przy węźle Nowa Sól Południe i kończy na węźle Gaworzyce. Budować chce go 18 firm.
    • Drugi fragment to blisko 17 – kilometrowa droga od węzła Gaworzyce do węzła Kaźmierzów. Tu zainteresowanych jest 19 przedsiębiorców.
    • Trzeci odcinek od węzła Kaźmierzów do węzła Lubin Północ ma długość 14.5 km. O jego budowę rywalizuje 18 wykonawców.
    • Czwarty odcinek liczy 11, 3 km. Zaczyna się na węźle Lubin Północ a kończy na węźle Lubin Południe. Tu również startuje 18 firm.
    • Piąty fragment biegnie od węzła Lubin Południe do węzła Legnica II. Ma długość 22, 6 km. Budować chce go 13 wykonawców.


    Łącznie cała droga z Nowej Soli do Legnicy liczyć będzie ok. 81 km.

    Wśród firm, którzy zainteresowane są budową więcej niż jednego odcinka, znajdziemy przedsiębiorców dobrze znanych we Wrocławiu, np. Mota- Engil, Skanska, Energopol Szczecin, Dragados, Budimex, Heilit + Woerner, Warbud, Max Bogl.

    Ale do wybrania wykonawcy jeszcze daleka droga, bo z tej listy Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybierze dopiero firmy, które przejdą do drugiego etapu przetargów. Ich wybór potrwa kilka miesięcy. Dopiero wyselekcjonowane przedsiębiorstwa będą mogły przedstawić swoje oferty cenowe. Postępowania przetargowe mają zakończyć się na wiosnę.

    Jeszcze w tym roku powinny pojawić się przetargi na kolejne odcinki trasy S3 na Dolnym Śląsku – z Legnicy do Lubawki i granicy z Czechami. Ekspresówka z Nowej Soli do Legnicy ma kosztować ok. 3 mld zł, zaś odcinek z Legnicy do Lubawki będzie o około miliard złotych droższy.

    Roboty mają rozpocząć się w 2014 r. Wykonawcy na budowę każdego z odcinków będą mieli 30 lub 33 miesiące, nie licząc okresów zimowych. Oznacza to, że nową trasą do Czech pojedziemy najwcześniej w latach 2017/2018.

    Czytaj także

      Komentarze (8)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      MIESZKAŃCY LUBINA PROSZĄ O EKRANY

      EKRANOWIEC (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      MIESZKAŃCY LUBINA PROSZĄ O EKRANY NA CAŁOŚCI TRASY Lubin Północ a Lubin Południe.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ile będą płacić za ziemie pod drogę S3 ?

      Gość (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      Jakie są stawki za ziemię pod S3 ??


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      .......

      satch (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      UW jest na etapie operatów , w planach zagospodarowania w większości jest to ziemia przemysłowa , zatem cena musi byc odpowednia

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Skanska

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

      Jak wygra Skanska to droga będzie tak równa jak wschodnia obwodnica Wrocławia.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Skanska cd.

      PsPol (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      I będzie budowana w taki sposób jak na Psim Polu (długo, nieregularnie - bo trzeba sprzęt przerzucać z budowy na budowę - z wszystkimi możliwymi przeciwnościami: pogoda, niespodziewane cieki, duże...rozwiń całość

      I będzie budowana w taki sposób jak na Psim Polu (długo, nieregularnie - bo trzeba sprzęt przerzucać z budowy na budowę - z wszystkimi możliwymi przeciwnościami: pogoda, niespodziewane cieki, duże różnice w poziomie terenu, lasy, bagna, doły, wykroty, a nawet niezidentyfikowane obiekty latające itp.). Mota-Engil podobnie - patrz ulica w Kiełczowie (o rok przekroczony termin, końca budowy nie widać)zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kto wygra

      Marcin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

      Niech wygra Skanska. Będzie prawidłowo wykonane, będzie na czas i podwykonawcy polscy zarobią.


      Zdjęcie autora komentarza
      Skanska = szybko!

      Marek Nowak

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Może być nawet szybciej niż w planie, jak to wielokrotnie udowadniała...

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      na papierze wszystko pieknie wyglada...

      długo_pis (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      gorzej jak sie buduje i papier papier pogania...

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama