Najtańszą ofertę złożyła firma Gotowski Bydgoszcz - swoją pracę wyceniła ona na 232 mln zł. Konsorcjum, którego liderem jest firma Banimex chce za budowę drogi 234 mln zł, firma Kobylarnia SA - 245 mln zł, a Budimex - 316 mln zł.
Miasto planowało, że Aleja Wielkiej Wyspy będzie kosztowała 234 mln zł. Jeśli więc oferty najtańszych firm będą prawidłowe, pieniędzy na inwestycję wystarczy.
Teraz urzędnicy będą dokładnie analizowali złożone w przetargu propozycje i dopiero gdy to zrobią ogłoszą, kto będzie wykonawcą drogi. - Wiosnę chcemy podpisać umowę. Realna data zakończenia inwestycji to przełom 2021 i 2022 roku - mówi Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji.
Aleja Wielkiej Wyspy ma mieć 3,8 km długości. Na prawie całej długości droga ma mieć jeden pas ruchu w każdym kierunku. Wyjątkiem będą okolice skrzyżowań, gdzie powstaną dodatkowe pasy do skrętów.
Wiadukt nad ulicą Krakowską zostanie rozbudowany, powstaną też nowe wiadukty nad ul. Wilczą, Międzyrzecką i Wittiga.
Kliknij niżej i zobacz, jak będą wyglądały poszczególne odcinki drogi i skrzyżowania:
Skrzyżowanie z Aleją Armii Krajowej i ul. Krakowską
Most nad Odrą
Skrzyżowanie z ulicą Olszewskiego
Skrzyżowanie z ulicą Dembowskiego
Przebudowana ulica 8 Maja
Skrzyżowanie z ulicą Mickiewicza i Paderewskiego
Ścieżki rowerowe i chodniki
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?