Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przebudowa ulicy w centrum. Rowery pojadą środkiem [ZDJĘCIA]

Jerzy Wójcik
Jerzy Wójcik
Przebudowa ulicy Nowej we Wrocławiu. Środkiem ulicy pojadą wkrótce rowerzyści
Przebudowa ulicy Nowej we Wrocławiu. Środkiem ulicy pojadą wkrótce rowerzyści fot. Marcin Kaźmierczak
We Wrocławiu z miesiąca na miesiąc przybywa pasów i dróg rowerowych, ale do tej pory zwykle wyglądało to tak, że samochody zajmują większą cześć jezdni, a rowerzyści mają swój mniejszy, wydzielony fragment. Teraz będzie inaczej! Na ulicy Nowej (boczna Skargi) w centrum Wrocławia to rowerzyści będą górą. Oni pojadą równą nawierzchnią środkiem ulicy, a samochody będą miały kostkę brukową przy krawędzi jezdni! - To rozwiązanie inspirowane i wzorowane na holenderskich rowerowych ulicach - wyjaśnia Daniel Chojnacki, urzędnik odpowiedzialny w magistracie za politykę rowerową.

Nowa to niepozorna uliczka, boczna głównej - Piotra Skargi w pobliżu Wzgórza Partyzantów. Raczej mało ważna dla ruchu samochodowego, bo "ślepa", kończy się na tyłach IX Liceum Ogólnokształcącego. Z tego powodu i ruch aut jest tam niewielki. Za to dla rowerzystów to kluczowy łącznik pozwalający płynnie pokonać centrum miasta.

Każdy, kto próbował przemieszczać się rowerem wzdłuż fosy miejskiej, a później dojechał do ul. Piotra Skargi, wie że nie jeździ się tutaj łatwo. Najpierw, jadąc od parku Staromiejskiego, trzeba wyjechać na chodnik i pokonać razem z pieszymi ruchliwą ulicę Skargi. Co prawda po obu stronach fosy są przejazdy rowerowe, ale dotychczas kończyły one komfortową jazdę na rowerze.

Teraz będzie znacznie prościej, bo ul. Nowa to właśnie idealny łącznik, którym rowerzyści, po pokonaniu ul. Skargi, dostaną się szybko do ciągu dróg rowerowych nad fosą przy Wzgórzu Partyzantów, a następnie dalej w pobliżu Galerii Dominikańskiej czy w kierunku tzw. placu Społecznego czy placu Wróblewskiego.

TUTAJ POWSTAJE ROWEROWA ULICA:

Przebudowa ulicy w centrum. Rowery pojadą środkiem [ZDJĘCIA]

Co ciekawe, po zakończeniu przebudowy, to oni będą rządzić na ul. Nowej. Pojadą samym środkiem, równą nawierzchnią. Auta będą się musiały zmieścić z boku jezdni. Wrocław wzoruje się tutaj na rozwiązaniach holenderskich, gdzie ulice rowerowe są bardzo popularne. W Amsterdamie trafimy na wiele takich ulic, gdzie cykliści dzielą się z kierowcami lub pieszymi terenem, ale to oni są uprzywilejowani i poruszają się zdecydowanie najszybciej ze wszystkich użytkowników.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska