Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Duża awaria w MPK. Nie działały rozkłady jazdy na przystankach

Marcin Kaźmierczak, JEW
Nie działają tablice z rozkładem na przystankach MPK
Nie działają tablice z rozkładem na przystankach MPK Fot. Janusz Wójtowicz / Polska Press Grupa
W sobotę wieczorem doszło do dużej awarii systemu odpowiedzialnego za działanie tablic informacyjnych na przystankach MPK. Elektroniczne tablice na przystankach nie wyświetlały żadnych informacji. Aby się dowiedzieć, o której godzinie przyjedzie tramwaj czy autobus, musieliśmy to sprawdzać na papierowych rozkładach na słupkach lub online we własnym telefonie. Naprawa awarii zajęła całą dobę. Ostatecznie przywrócono działanie systemu około godz. 19.30 w niedzielę.

AKTUALIZACJA, godz. 20.00: Udało się usunąć awarię. Mniej więcej około godz. 19.30 zaczęły działać tablice informacji pasażerskiej MPK w całym mieście.

Jedyna informacja, którą można odczytać z tablic jest taka, że działają one w trybie rozkładowym. Co to oznacza? Dla nas de facto nic, bo wyświetlacze po prostu nie działają. Dyżurny ruchu MPK tłumaczy, że wszystkie wozy jeżdżą zgodnie z rozkładami zawartymi w internecie i papierowymi wersjami na przystankach. Jednak, co oczywiste, jedne i drugie nie uwzględniają żadnych opóźnień czy utrudnień.

Warto pamiętać, żeby dziś sprawdzając rozkład jazdy dokładnie patrzeć na tabelki i sugerować się godzinami podanymi w tej opisanej jako "niedziela". Część z nas mogła wyjść już z wprawy, bo jednak elektroniczne tablice na przystankach to duża wygoda.

Kiedy system może znów działać? Jeśli dziś, to raczej późnym popołudniem albo wieczorem - informują nas w MPK. Miejski przewoźnik dodaje, że firma, która zarządza systemem już rozpoczęła prace przy jego naprawie. Niewykluczone jednak, że przeciągną się one jeszcze do nocy z niedzieli na poniedziałek. Będziemy Was o tym informować.

Przypomnijmy, że w całym mieście na przystankach działa kilkaset podobny tablic w ramach tzw. Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. To system, dzięki któremu pracujący w centrum zarządzania mogą w kryzysowych sytuacjach na bieżąco wprowadzać ważne dla pasażerów informacje, np. o opóźnieniach spowodowanych awarią lub wypadkiem. Cały system był montowany we Wrocławiu od 2011 roku i kosztował (wraz z monitoringiem w pojazdach MPK) około 47 milionów złotych.

ZOBACZ TAKŻE: ZAGADKI I TAJEMNICE WROCŁAWIA

VIDEO //get.x-link.pl/8e9dceab-6f4e-83e7-fbf3-6066e14c10cd,b48cd068-8c20-530b-0e11-bbbd218fc6d7,embed.html

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska