Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wrocław: Będą wielkie zmiany dla kierowców i pieszych

JEW
Obwodnica autostradowa
Obwodnica autostradowa Tomasz Hołod
Dziś wrocławski magistrat ujawnił, jakie zmiany pojawią się na wrocławskich ulicach w najbliższych miesiącach w związku z uruchomieniem obwodnicy autostradowej.

Zobacz także: ORGANIZACJA RUCHU NA WSZYSTKICH ŚWIĘTYCH

- Obwodnica przynosi wymierne efekty. Liczba samochodów ciężarowych wjeżdżających do miasta spadła na niektórych wjazdach nawet czterokrotnie - twierdzi Elwira Nowak, zastępca dyrektora wydziału inżynierii miejskiej w magistracie. - Właśnie dlatego możemy realizować kolejne kroki w mieście, które ułatwią życie pieszym, pasażerom komunikacji miejskiej i kierowcom aut osobowych.

Oto co konkretnie zamierza zrobić magistrat:

SYGNALIZACJA ŚWIETLNA

Przy pomocy świateł na wlotach do miasta urzędnicy będą ograniczali liczbę wjeżdżających pojazdów. Ten proces już się rozpoczął. Zielone światło na wjeździe do miasta od al. Karkonoskiej skrócono o 8 sekund. Ten czas został dodany kierowcom, mieszkańcom Wrocławia, którzy wyjeżdżają z ul. Zwycięskiej na Karkonoską, lub odwrotnie: skręcają z Karkonoskiej w Zwycięską.
Korekty sygnalizacji świetlnych będą robione także na kolejnych wlotach do miasta, m.in. od ulicy: Opolskiej, Żmigrodzkiej czy Jana III Sobieskiego, gdzie planowana jest budowa dodatkowej sygnalizacji świetlnej przy skrzyżowaniu al. Jana III Sobieskiego z ulicą Irkucką.
Dzięki zmianie programów sygnalizacji na przejściach dla pieszych, mieszkańcy przestaną biegać przez zebry, bo będą mieć więcej czasu. Wydłużono już zielone światło na zebrze przy ul. Krupniczej (przy skrzyżowaniu z ul. Kazimierza Wielkiego). W planie są kolejne miejsca w centrum.

TOROWISKA
W tym roku wydzielono torowiska zapewniając szybszy przejazd tramwajów przez ul. Trzebnicką, Reymonta czy Podwale. W przyszłym roku planowane są kolejne wydzielenia, m.in. wzdłuż Jedności Narodowej czy Sienkiewicza.

STREFA 18 TON
Magistrat będzie uszczelniał strefę zakazu wjazdu do centrum aut o masie przekraczającej 18 ton. Dodatkowe znaki pojawią się m.in. przy ul. Lotniczej (skrzyżowanie ze Śląską), Strzegomskiej oraz Brucknera.

KOMUNIKACJA MIEJSKA
Trwa projektowanie dwóch nowych przystanków tramwajowych w centrum miasta. Mają się one w najbliższych miesiącach pojawić przy przejściu dla pieszych przez Kazimierza Wielkiego (na wysokości Gepperta) oraz przy ul. Piaskowej w pobliżu placu Nowy Targ. Dzięki nim pieszym łatwiej będzie z tramwajów dostać się do ścisłego centrum miasta.
Urzędnicy planują także ułatwienia dla autobusów, szczególnie tych dojeżdżających na Psie Pole. To właśnie dla nich i ich pasażerów projektowany jest buspas wzdłuż al. Jana III Sobieskiego od wiaduktu do centrum handlowego Korona. Pas w stronę centrum miasta funkcjonowałby w godz. 6.30-9.00.

PIESI
Zyskają w przyszłym roku nowe przejście przez most Osobowicki, na wysokości ul. Osobowickiej. Natomiast na ul. Wyszyńskiego powstaną tzw. azyle dla pieszych, które ułatwią przejście przez jezdnię, nawet przy dużym ruchu. Także na istniejących przejściach dla pieszych, gdzie jezdnie trzeba przekraczać na dwa, albo nawet na trzy razy (np. przy Kazimierza Wielkiego), cykle zostaną tak skoordynowane, żeby pieszy nie tracił za dużo czasu stojąc bezczynnie na wysepce.

KIEROWCY AUT OSOBOWYCH
Jeszcze w tym roku powstanie lewoskręt z ulicy Różyckiego na mosty Szczytnickie. Również w tym roku zostaną wymienione stare drogowskazy w mieście. Nowe tablice mają prowadzić z centrum do obwodnicy śródmiejskiej oraz autostradowej.

Co jeszcze zmienić, by komunikacja we Wrocławiu funkcjonowała sprawnie? Zapraszamy do dyskusji!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska