O korku na wylocie z Wrocławia w stronę Warszawy czytaj tutaj
Oto oficjalne stanowisko GDDKiA (publikujemy je w całości)
Autostradowa Obwodnica Wrocławia ma znaczenie ponadregionalne. Obecnie, Obwodnica otwierana jest odcinkowo i organizacja ruchu na niej ma charakter tymczasowy. Na węźle Psie Pole Obwodnica połączy się z budowaną drogą ekspresową S8 (Wrocław-Warszawa), która zostanie oddana do ruchu w przyszłym roku. To właśnie AOW i S8 przejmą cały ruch tranzytowy, który obecnie jedzie przez centrum Wrocławia. Wówczas zmniejszy się ruch tranzytowy na odcinku dk 8 Wrocław - Oleśnica.
Obecnie większe natężenie ruchu ma dk nr 8 na relacji Wrocław-Oleśnica, natomiast mniejsze odbywa się na Łączniku Długołęka. Przy tak dużej inwestycji jak budowa AOW mogą pojawiać się problemy z przepływem ruchu między nową trasą a istniejącą drogą krajową. Takie przejściowe problemy z przepustowością ruchu mają miejsce nie tylko na inwestycjach drogowych krajowych, ale również na wojewódzkich i miejskich. Północny odcinek AOW jest otwarty do ruchu od niespełna tygodnia. Obserwując przez kilka dni sytuację wprowadzimy korektę programów cykli świetlnych dla zapewnienia poziomu swobody ruchu na skrzyżowaniu dk nr 8 z Łącznikiem Długołęka. Większą przepustowość otrzyma kierunek Wrocław-Oleśnica.
Po otwarciu AOW, kiedy ruch będzie miał charakter docelowy będziemy w razie potrzeby będziemy podejmować kolejne działania i sukcesywnie wprowadzać nowe rozwiązania, aby przepustowość ruchu była optymalna, a użytkownicy odczuli komfort.
Michał Nowakowski
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
Oddział we Wrocławiu
Nie zgadzasz się ze stanowiskiem GDDKiA?
Podpisz petycję na naszej stronie
Zobacz też profil na Facebook'u. Dołącz do społeczności!
Polub naszą akcję na Naszej Klasie!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?