Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

20 nowych przejść dla pieszych we Wrocławiu?

re
Nowe naziemne przejście dla pieszych miałoby powstać m.in. przy Galerii Dominikańskiej
Nowe naziemne przejście dla pieszych miałoby powstać m.in. przy Galerii Dominikańskiej Piotr Warczak
We Wrocławiu może powstać dwadzieścia nowych przejść dla pieszych. Ich budowę zaproponowano w ramach Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Nowe przejścia miałyby powstać m.in. przy Galerii Dominikańskiej (w kierunku Rynku), Strzegomskiej (przy Biedronce), a także na Gądowie czy w Śródmieściu. Poniżej pełna lista propozycji mieszkańców oraz argumentacja autorów projektów. Popieracie te pomysły? Zapraszamy do dyskusji.

Skrzyżowanie ul. bł. Czesława / Oławska (po stronie Galerii Dominikańskiej)
Argumentacja autora projektu: Brak naziemnego przejścia dla pieszych w tym miejscu jest skandaliczny. 400 metrów do wrocławskiego Rynku osoby niepełnosprawne i starsze są zmuszane do pokonywania bariery fizycznej w postaci schodów, by przejść na drugą stronę ulicy. Tak po prostu nie może być.

Skrzyżowanie ul. Strzegomskiej z Gubińską i Estońską przy sklepie sieci Biedronka w kierunku przystanku autobusowego
Część większego projektu. Uzasadnienie autora: W ramach projektu powstaną wygodne trasy rowerowe wzdłuż najważniejszych ulic osiedla (kumulujących ruch), wokół Nowego Dworu, ułatwienia dostępności (między innymi stojaki rowerowe oraz dodatkowe przejście dla pieszych) a także "ulica rowerowa".

Śródmieście
1) Skrzyżowanie Kurkowa/Dubois - po stronie zachodniej, bliżej mostu Mieszczańskiego. Dodatkowo do rozważenia przejazd dla rowerów.
2/ Jedności Narodowej/ Słowiańska - przejście po stronie południowej,
3/ Dubois/Drobnera - przejście po stronie południowej
4/ pl. Powstańców Wielkopolskich - przejście po stronie południowej, na jezdni ul. Trzebnickiej
5/ pl. Bema - przejście z chodnika na przystanek "6" w stronę zachodnią, ułatwienie dla korzystania z komunikacji zbiorowej - takie rozwiązanie istnieje również na ul. Curie-Skłodowskiej. Dla bezpieczeństwa sygnalizatory skoordynowane ze światłami z pl. Bema.
6/ Świętokrzyska/Sienkiewicza - przejście po stronie wschodniej; dodatkowo chodnik z przystanku tramwajowego z pl. Bema na przejście po stronie zachodniej.
7/ Wyszyńskiego/Benedyktyńska - przejście ze światłami, skoordynowane z sąsiednimi sygnalizacjami - opcjonalnie światła wzbudzane na przycisk.

Argumentacja autora projektu: Celem projektu jest wybudowanie brakujących przejść dla pieszych na kilku skrzyżowaniach/placach na obszarze wrocławskiego Śródmieścia. Część z nich została zlikwidowana w latach poprzednich podczas przebudów, powodując pogorszenie komunikacji dla pieszych. Koszty realizacji nie są bardzo duże - to kwestia przygotowania przejścia poprzez obniżenie krawężnika, dobudowanie chodnika lub sygnalizatora. Nie wpływają one także na ruch kołowy i komunikację zbiorową, dzięki odpowiedniemu skoordynowaniu sygnalizacji świetlnej.

ul. Kurpiów, przy przystanku autobusowym
Część większego projektu. Argumentacja autora: Brak chodnika utrudnia ruch pieszy i samochodowy. W okresie zimowym, a także w deszczu pobocze nie nadaje się do chodzenia pieszo. Piesi na drodze, która prowadzi do granic Wrocławia (odcinek od Kurpiów do ul. Kryształowej), gdzie często samochody jeżdżą z wyższą niż dopuszczalna prędkością stanowią zagrożenie.
Prosimy o głosy na trzystu metrowy chodnik, a także na przejście dla pieszych przy przystanku autobusowym na ul. Kurpiów.

ul. Sienkiewicza na wysokości ul. Liskiego oraz Suchardy
Część większego projektu. Argumentacja autora: Celem projektu jest polepszenie warunków poruszania się na pieszo w rejonie ulicy Sienkiewicza oraz poprawa jakości życia na tej ulicy. Obecnie warunki pogorszone są poprzez:
1. Nielegalne parkowanie aut na chodnikach i zieleńcach
2. Brak zieleni niskiej i wysokiej przy tej ulicy
3. Nadmierny hałas z ruchu ulicznego (głównie samochody)
4. Brak możliwości bezpiecznego poruszania się na rowerze po jezdni
5. Brak gęsto zlokalizowanych przejść dla pieszych w poprzek ulicy

ul. Obornicka przy ul. Bezpiecznej (jedno przejście) i przy ul. Parnickiego (dwa przejścia)
Część większego projektu. Uzasadnienie autora: Zyskają przede wszystkim mieszkańcy Różanki, którzy będą mogli swobodnie i bezpiecznie przemieszczać się w okolicy miejsca zamieszkania. Centralne miejsce osiedla będzie ładniejsze oraz bardziej zachęcające do spędzania w nim czasu i robienia zakupów w okolicznych sklepach (wzrosną obroty przedsiębiorców).
Włączenie się do ruchu i jazda ul. Obornicką (zarówno autem, jak i autobusem czy rowerem) będą bardziej płynne - dzięki temu zmniejszy się korek. Zyskają również uczniowie i ich rodzice, którzy będą mogli bezpiecznie dotrzeć do SP50 i Gimnazjum 27. Pozytywną zmianę odczują też osoby starsze, którym najbardziej doskwiera duża prędkość aut i brak przejść dla pieszych.

Skrzywianie ul. Kościuszki a ul. Zgodna
Uzasadnienie autora: W związku z brakiem bezpiecznego przejścia dla pieszych na dość długim odcinku pomiędzy skrzyżowaniem ul. Kościuszki a Pułaskiego oraz Kościuszki /Traugutta a Krakowska. Prosimy o wykonanie sygnalizacji świetlnej - bezpieczne przejście dla pieszych na skrzywianiu ul. Kościuszki a ul. Zgodna .
Przejście sygnalizowane jest niezbędne w tym miejscu . W pobliżu jest przedszkole , szkoły , nowe budownictwo a przejście na drugą stronę ulicy dość bardzo marne .

ul. Przyjaźni (przy wyjeździe z osiedla „Belveder”)
Uzasadnienie autora:Obecna organizacja ruchu w tym miejscu stwarza zagrożenie dla bezpieczeństwa pieszych . Mieszkańcy osiedla „Belweder”, którzy są w większości wsiadającymi i wysiadającymi na przystanku (mijance) linii 17 aby skorzystać z tego przystanku muszą pokonać „pętlę”(najpierw dojść do świateł przy skrzyżowaniu z ulicą Karkonoską a następnie wrócić w stronę przystanku). Zjawiskiem nagminnym jest więc „skracanie” sobie drogi. Dowodem na to są wydeptane ścieżki oraz wizja lokalna, którą można przeprowadzić w każdej chwili. Dodatkowo zagrożenie wzrasta gdyż kierowcy jadący ulicą Przyjaźni nie zwalniają w tym miejscu (do skrzyżowania jest jeszcze ponad 200 m) a wręcz przeciwnie przyspieszają czasami aby zdążyć przed zmianą świateł (sekwencja świateł zielonych na tym skrzyżowaniu jest bardzo krótka).

ul. Kwiatkowskiego, skrzyżowanie z ulicą Zabrodzką
Część większego projektu. Uzasadnienie autora: Obecna organizacja ruchu na tym skrzyżowaniu stwarza permanentne zagrożenie dla bezpieczeństwa . Piesi oraz rowerzyści poruszający się ulicą Zabrodzką nie mają nawet bezpiecznego miejsca gdzie mogliby się zatrzymać przed przekroczeniem ulicy Kwiatkowskiego (muszą stać na jezdni razem z samochodami). Kierowcy poruszający się ulicą Kwiatkowskiego nie zwalniają przed tym skrzyżowaniem do czego obligowałoby ich przejście dla pieszych gdyby było. Między innymi z tego powodu dochodzi na tym skrzyżowaniu do licznych wypadków i kolizji.
Zakres prac: Ułożenie krótkich odcinków chodnika po obu stronach ulicy Kwiatkowskiego (30 -40 m2), pomalowanie pasów dla pieszych po północnej stronie skrzyżowania, ustawienie znaków drogowych ”przejście dla pieszych”, ewentualnie dodatkowo ustawienie znaków ograniczających prędkość lub wysepki na jezdni (o ile jest to konieczne).

ul. Jelenia przy wejściu do parku
Uzasadnienie autora: Dzieci mieszkające na całej długość i ul. Jeleniej idąc do szkoły podstawowej przechodzą w tym miejscu i idą dalej do szkoły tak samo robią mieszkańcy idący do sklepu parku bądź kościoła. Przechodzą na skrzyżowaniu gdzie jest wejście do parku skwerku a brak jest pasów dla pieszych

Ulica Balonowa
Część większego projektu. Uzasadnienie autora: Ruch rowerowy wzdłuż ulicy Balonowej i Horbaczewskiego każdego roku wzrasta - brak jest jednak komfortowego połączenia z ciągami rowerowymi wzdłuż ul.Na Ostatnim Groszu. Projekt zakłada wyznaczenie ciągu pieszo-rowerowego po południowej stronie ul.Balonowej na istniejącym chodniku asfaltowym, oraz południowo-wschodniej części ul.Horbaczewskiego także na istniejącym chodniku. Przewiduje się remont najbardziej zniszczonych części chodnika, budowę wjazdów z uliczek osiedlowych oraz budowę przejazdów rowerowych.

ul. Avicenny/Pińska
Część większego projektu. Uzasadnienie autora: Ulicą Pińśką, na której jest strefa zamieszkania, uczęszcza pieszo i na rowerach bardzo wielu uczniów pobliskiej Szkoły Podstawowej nr 25. dochodząc do ul. Awicenny uczniowie mający powyżej 10 lat i jadący na rowerach, powinni włączyć się do ruchu na zasadach ogólnych. Jest to jednak bardzo niebezpieczne, gdyż ul. Awicenny jest bardzo ruchliwa. przejazd dla rowerów i krótki odcinek ścieżki rowerowej pozwoli im uniknąć jazdy po jezdni
Dla pieszych przejście w tej lokalizacji jest również dużym ułatwieniem. Skorzystają z szerszego chodnika po drugiej stronie ulicy Awicenny i unikną dwukrotnego pokonywania ul. Stanisławowskiej. Przechodzenie przez ul. Stanisławowską na odcinku od ul. Awicenny, pomimo spowolnienia ruchu, jest ryzykowne dla pieszych o niskim wzroście , ze względu na wiele zaparkowanych w tym rejonie samochodów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska